Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 12:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PDF til sort hvid

Hej alle

Hurtig hjælp ønskes.

Jeg har lavet en pdf, men den skal være sort hvid, hvad er den letteste og hurtigste måde og bedste at gøre det på?
Kan man i pitstop?
tusind tak
Pernille
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. august 2004 - 12:52 #1
Hvilket program er den lavet i?
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 12:54 #2
opsat i quark xpress og lavet til pdf via distiller
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. august 2004 - 12:57 #3
Du kan gøre det, ved at åbne den, udskrive den til en PS-printer, der kun har S/H - men kun "udskrive til en fil", og så vha. en PS til PDF-konverter (f.eks. Adobe Distiller) lave en pdf-fil ud af den.

Den PS-printer du udskriver til behøver ikke være én du reelt har tilknyttet (da du jo udskriver til en fil). Du kan bare nøjes med at installere en driver til en PS-printer og så bruge den.
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 13:00 #4
lyder rigtigt, men jeg kan ikke finde ud af det, med at udskrive til en ps-printer, hvor får jeg den fra? når jeg laver pdf fra quark bruger jeg fil-udskriv  og vælger pdf-printeren.  der er kan jeg vælge , printeren eller noget der hedder virtuelprint
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. august 2004 - 13:04 #5
Jeg har ikke quark, men jeg forestiller mig, at hvis du vælger udskriv i Quark, kan du udfor den valgte printer klikke på noget, der hedder properties eller egenskaber. Herinde vil du sandsynligvis et eller andet sted kunne få lov til at vælge, at den kun skal udskrive sort og hvid. Hvis du kan det, kan du ordne det uden at installere en ny printer, idet du bare gentager den oprindelige proces med S/H-indstillingen på printeren
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 13:05 #6
ok prøver lige
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. august 2004 - 13:08 #7
Hvis dét ikke kan lykkes, skal du klikke på Start-Indstillinger-Printer og Faxenhed. Inde i det nye vindue skal du klikke på Tilføj en printer, vælge lokal-printer, på LPT-porten. Herefter bliver det vist rimelig OS-specifikt, så du må lige melde tilbage hvilken windows-version du kører med.

I XP ligger der allerede en masse printere du kan vælge. Jeg plejer at bruge HP LaserJet 8000 Series PS, men de fleste printere, der hedder noget med PS er sikkert PS-printere :-)
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 13:14 #8
virker ikke
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. august 2004 - 13:15 #9
Heller ikke den anden metode?!?
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 13:32 #10
har ikke prøvet den anden metode endnu, jeg har mac 9.2
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. august 2004 - 13:38 #11
Jeg er lidt rusten på mac, men hvis du ikke ved hvordan man installerer printere på Mac, kan du måske hente insp. herfra:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106707

Det er godt nok til OS X, men mon ikke det foregår på lignende vis...
Avatar billede snailey Nybegynder
17. august 2004 - 14:09 #12
ok prøver, har dog imellem tiden fundet en anden løsning, men vil prøve det andet når tiden er til det. vender tilbage...
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. september 2004 - 16:37 #13
Tid til at lukke?
Avatar billede snailey Nybegynder
06. september 2004 - 16:11 #14
nej jeg har jo ikke prøvet det du foreslog endnu......:-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. april 2005 - 14:12 #15
Har du nu fået det afprøvet?
Avatar billede snailey Nybegynder
01. august 2005 - 10:12 #16
Hej ejvindh jeg fik aldrig prøvet på os 9.2, har i mellem tiden fået OS X så vil nu prøve det, med mindre du kender en hurtigere måde nu, åh ja og så bruger jeg ikke Quark længere men Indesign, har det noget at sige?
Avatar billede snailey Nybegynder
03. april 2007 - 18:50 #17
Pitstop bruges i acrobat.