Avatar billede tubber Juniormester
12. august 2004 - 23:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dårlig karma fordi en bruger ikke kan læse

Hej CoAdmins.....

Jeg stiller mig meget uforstående over for at man ikke får noget respons på en dårlig karma anmeldelse ?

Jeg har fået følgende dårlig karma af en fordi jeg har postet asp kode i det ENESTE spg i PHP kategorien jeg har deltaget i......
------------------------------------------------
at poste asp i et php forum ??!! 11/8 2004 10:59
------------------------------------------------
Jeg har pastet koden fordi spørger gerne ville have den......

Spg det omhandler er: http://www.eksperten.dk/spm/516732

Skal jeg så straffes fordi der er en der ikke kan/vil læse tråden ?

Det er helt tydeligt det kun er til det spg den karma er givet ud fra teksten i den......

Nu resikere jeg jo nok at få en dårlig karma fordi jeg har givet et link til noget C++ i VB kategorien.......

/Tubber
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2004 - 23:17 #1
Nu burde en coadmin nok svare, men ....
Coadminer bedømmer ikke rimeligheden i en karmabeskrivelse, men fjerner fx dem, der i deres
sprogbrug ikke er passende. I det omfang man ellers gider ha' en mening om karma, er det vel godt nok.

Det er så blot uheldigt hvis du tilhører den halve promille af brugerne, der tager karma alvorligt.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. august 2004 - 23:25 #2
Problemet er at vi ikke kan se hvem der har modtaget eller givet karma'en. Det eneste vi kan se er teksten. Som erikjacobsen skriver er den afvist fordi teksten ikke er i mod reglerne. Ja det er jo tydeligt at du spurgte før du postede asp koden.
Avatar billede roenving Novice
12. august 2004 - 23:29 #3
-- og man skal vel lige tilføje, at det ikke er muligt at respondere på en karma-anmeldelse, når der _intet_ er udover den konkrete tekst ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2004 - 23:48 #4
Du kan vist godt lukke - karmaen er væk nu...
Avatar billede tubber Juniormester
12. august 2004 - 23:50 #5
erikjacobsen: Et eller andet sted er man vel nød til at tage den seriøs når den er der og bliver brugt.....

Fordi jeg kommer med dette indlæg er nu mere fordi jeg finder karmasystemet urimeligt......

Jeg hjælper gerne og er i og forsig lige glad med points og karma, men når det nu er der så er det uheldigt det kan bruges som det gør, da man f.eks. kan ignorere brugere ud fra karma.......

Jeg har en del jeg har hjulpet som nu kontakter mig ved siden af E, og havde points og så vidre været så vigtige havde jeg nok ikke hjulpet ved siden af.......

Selve konceptet eksperten er genialt man må hjælpe for at få hjælp......
Men at man faktisk kan blive udelukket fra at hjælpe fordi nogen ikke kan læse eller nogen ser sig sur på en af en eller anden årsag.......

eagleeye: Problemet? er det et problem? Jammen så må i som CoAdmin jo se at få fat Admin og få gjort noget ved det :)

Nå nu er jeg kommet med min mening så andre kan læse det :)

/Tubber
Avatar billede norbert Nybegynder
12. august 2004 - 23:54 #6
Jeg er sikker på med den ballade, der har været omkring karma, at coadmins har givet admin besked, men det er ham, der ikke vil ændre på noget - desværre.
Avatar billede tubber Juniormester
12. august 2004 - 23:55 #7
Lige for at komme med et forslag til Karma så kunne det være følgende:

Der skal bedømmes i radio buttons, f.eks.

Hjælpens Værdi:
God - middel - Dårlig

Sprogbrug:
Meget forståeligt - Forståetligt - Lidt forståeligt

Engagement:
Meget - Middel - Lidt

Kommentar:
Her er ordet frit

Link til et eksmpel på kommentarens indhold

og til sidst brugernavn
Avatar billede tubber Juniormester
13. august 2004 - 00:28 #8
btw hvor finder man retningslinier for hvad grov karma er ?
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 00:36 #9
I reglernes §2.2 ...
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 00:37 #10
Samt §2.1.3 !-)
Avatar billede fromsej Praktikant
13. august 2004 - 21:39 #11
Tubber>>Rigtig godt forslag, men det bliver nok ikke til andet end et forslag.
Avatar billede tubber Juniormester
13. august 2004 - 22:41 #12
Tjaaa men det må vi jo leve med, vi må tage det gode med det dårlige og det dårlige med det gode......
og ellers holde et smil på læben :)
Avatar billede ducks Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:17 #13
Tubber > Jeg må give dig ret, og ofte "glemmer" folk lige at skrive hvem de er, hvis det er dårlig. Man mister lysten til at hjælpe, når man bagefter bliver hakket ned, fordi man enten kom med et bud på en løsning, som så var forkert, eller man bliver misforstået.
Eksperten ville være bedre tjent uden karma.
Avatar billede freehelp Praktikant
20. oktober 2004 - 08:06 #14
Godt forslag tubber, og jeg kan 100 % forstå hvorfor du er irriteret!