Avatar billede rs87 Nybegynder
12. august 2004 - 21:17 Der er 5 kommentarer

Bundkortet hyler?

Efter at vi har haft nogen torden for et stykke tid siden er min pc begyndt at hyle som en anden brandbil, lige så snart den skal bestille noget, jeg kan gå ind i et spil eller bare diskoprydning så går der omk. 20sek. så begynder den. Det kommer nede fra en lille sort højtaler på bundkortet, hvorfor helvede gør den det?
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 21:27 #1
det værdste man kan udsætte elektronik for, er statisk elektricitet, og peaks (som er det der kommer når et lyn slår ned), det kan dog også skyldes at din blæser ikke virker optimalt, og ccpuen derfor bliver for varm og den derfor begynder at hyle, så tjek at blæseren kører og køleren ikke er fyldt med støv. (er det pga af det tidligere tordenverj, vil det sikkert bleve værre med tiden, og fejlen behøver ikke at komme med deet samme, det er noget forbandet møg af fejlfinde på!!)
Avatar billede rs87 Nybegynder
12. august 2004 - 22:05 #2
jeg ved at det ikke er blæseren det er galt med pga. cpu ligger stabilt på ca. 55 grader, så er chancen for at jeg skal have nyt bundkort stor, eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 22:11 #3
nu uden at vide hvilken CPU og køler det er, så vil jeg mene at det er for højt, prøv og kig i bios og se om der er noget med warning ved en bestemt temperatur, indtil videre så vent med at køb noget nyt, du bør teste det du har først ;)
Avatar billede rs87 Nybegynder
12. august 2004 - 22:26 #4
jeg var inde i bios den står til 60 grader, blæseren køler åbenbart ikke optimalt længere, du havde ret screem brille!!
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 22:35 #5
hehe så ligger jeg da lige et svar hvis du nu måtte mene at det er point værd ;)