Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lidt udvidet funktionalitet til artikel systemet.

Der er efterhånden ved at være rigtig mange gode artikler på eksperten, og der skulle gerne komme endnu flere. Systemet her nogle muligheder for forbedringer (som alt andet her i livet) jeg foreslår følgende funktionalitet tilføjet.

1. Mulighed for at indikere at en artikel er blevet opdateret. Som det er nu har de personer der har betalt for at læse en artikel ikke de store muligheder for at opdate når en artikel er belver forbedret efter de forslag som de måske selv har stillet i deres kommentare. Jeg gør selv det at jeg laver en post når jeg opdatere en artikel, men det ville være bedre hvis der var en mulighed for at sende en mail på samme måde som når et spørgsmål besvares eller kommenteres. Således kunne de der allerede har betalt kikke forbi igen og se det nye.

2. Mulighed for at sortere rækkefølgen i visningen af artikler. Som det er nu er det nueste først. Og det er fint nok, men det ville være rart hvis man også kunne se "mest læste", "bedst bedømte", ældste (efter submittingsdato) og sikkert også nogle andre visninger, der ville gøre det lettere at finde de artikler der er værd at læse.
Avatar billede kenp Novice
10. august 2004 - 16:30 #1
god idee :)
Avatar billede soreno Praktikant
10. august 2004 - 16:36 #2
Det kunne også være rart at have mulighed for at vise billeder (og uploade dem til eksperten). Jeg har i hvertfald en artikel der ikke bliver færdig før det er muligt. :-)
Avatar billede snowball Novice
10. august 2004 - 16:58 #3
"Jeg gør selv det at jeg laver en post når jeg opdatere en artikel"

Det er jo det samme som at lave et reference spørgsmål og/eller "lokke" folk til at kigge på din artikel af ren nysgerrighed, hvilket absolut ikke er velset på Eksperten. Mindst ét af den slags spørgsmål som du har lavet, er netop blevet lukket af den årsag.

Jeg er dog enig i at man burde kunne se om en artikel er blevet opdateret, men tror ikke det at udsende mails er løsningen eftersom det er for nemt at misbruge (spam). Et extra dato felt er nok bedre, sådan så man har ét dato felt der viser hvornår artiklen er blevet skrevet (sat offentlig tilgængelig første gang) og et andet dato felt der viser hvornår artiklen sidst er blevet gemt (opdateret)

Er også enig i der burde være bedre muligheder for sortering ar artiklerne. Tror bare næppe halvdelen af de informationer du gerne vil søge efter, bliver opsamlet :|
Avatar billede soreno Praktikant
10. august 2004 - 17:06 #4
En anden tilgang til en løsning er at omstrukturere "konto" menuen så den indeholder direkte links til de artikler man har købt. Så kunne opdaterede artikler være en anden farve, når man så har læst artiklen vil den blive farvet "normal" igen.

Det er ihvertfald åndsvagt at gennemse alle artikler for at undersøge om de er opdateret. Måske observer pattern var passende i denne sammenhæng.. :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 17:20 #5
Mht billeder, kunne man jo også placere dem hos sig selv og så indsætte dem i artiklen fra egen web server. Hvis Ekspertens server ikke har plads til disse.

Snowball>det har jeg set og jeg må inrømme at jeg er lidt i et dillema. Jeg synes jeg skylder dem der har betalt for artiklen at gøre opmærksom på at den er ændret, så de har mulighed for at kikke tilbage, især fordi nogle af de ændringer jeg laver faktisk er afstedkommet af forslag fra dem der har læst artiklen. Så reklame er måske ikke et helt dækkende ord. jeg ville heller kalde det forbruger information. Jeg poster selvfølgelig kun når der  er substantielle ændringer/tilføjelser, ikke fordi der lige er rettet et par stavefejl
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 00:17 #6
Det ville være lækkert, hvis man fik mail om ændringer i artikler det var blevet redigeret, hvordan det skulle laves overlader jeg trygt til jer, jeg når aldrig længere end <b>Fed skrift</b> alligevel. ;o)

Bufferzone>>Lukketid?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2004 - 01:13 #7
Jeg ventede på dit svar Søren
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 01:43 #8
Undskyld jeg var lidt sløv her i sommervarmen. ;o)
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:37 #9
Jeg fandt vej ind til netop dette emne/spørgsmål, da jeg - tilsyneladende ligesom soreno - virkelig godt kunne tænke mig, at man fx. via sin konto-side fik mulighed for at hoppe direkte til de artikler, man har købt adgang til :) Og kun dem. I den forbindelse kunne man jo ganske rigtigt lave en form for indikator, der med en anden linkfarve eller infotekst fortæller, at en artikel er blevet opdateret af forfatteren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2004 - 18:16 #10
Problemet bliver aktuelt for mig igen, da WPA2 er en realitet, hvilket betyder at jeg forhåbentlig opdatere mine artikler om trådløs sikkerhed snart
Avatar billede exp Juniormester
09. oktober 2004 - 15:31 #11
Nederst i jeres pointregnskab (her tilbageblik's: www.eksperten.dk/point.phtml?navn=tilbageblik) kan i se hvilke artikler i har købt jer adgang til...
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:46 #12
exp:
Perfekt :D - Det anede jeg faktisk ikke. Fantastisk er det, at selv en lørdag kan byde på ny lærdom. Tak for info!
Avatar billede exp Juniormester
09. oktober 2004 - 19:32 #13
Så lidt :-)