Avatar billede tberte1 Nybegynder
10. august 2004 - 14:22 Der er 7 kommentarer

layer over frame mens den indlæses?

Hej

Jeg har brug for at smække et layer hen over en side imens den indlæses. Men det skal ikke kun være mens billeder osv. indlæses, men også i svartiden fra serveren, idetjeg har nogle rimelig omfattende søgninger i min db som tager 5-10 sek.

håber det er forståeligt :)
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 14:30 #1
Avatar billede tberte1 Nybegynder
10. august 2004 - 14:41 #2
Som jeg forstår det er det bare løsninger til preload af billeder...?

Jeg har brug for at et layer også dækker mens databasen "tænker", og ikke  kun mens siden og div. billeder indlæses.

Hvis det hjælper så er min side framet, så det kunne evt. være en af de andre frames som "styrer" dette layer indtil siden er indlæst.
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 14:53 #3
Med den som udgangspunkt, kan man jo tilføje en onload på documentet i iframen, som udfører den endelige visning !-)
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 14:54 #4
-- og forøvrigt er det netop ikke en preloader, for hele siden gemmes, mens de rigtige billeder hentes !-)
Avatar billede tberte1 Nybegynder
10. august 2004 - 14:57 #5
Jeg tror du bliver nødt til at udspecificere det lidt....jeg er ikke helt med :-(
Avatar billede roenving Novice
10. august 2004 - 15:01 #6
Hvis du kigger på den sidste, er der en ting, som hedder efterPreload, den funktion kunne man jo udbygge med 3 ekstra kodelinjer, som checkede loadstatus for documentet i den frame, som er afhængig af dine søgninger !-)

-- det lyder iøvrigt ganske voldsomt, at dine scripts kan være så lang tid om udførelse, tror du ikke de kan optimeres betydeligt ?-)
Avatar billede tberte1 Nybegynder
10. august 2004 - 15:33 #7
nevermind.... har selv løst det...