Avatar billede mzr Nybegynder
10. august 2004 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan XP home opgraderes til PRO?

Jeg har en masike med XP home på, af en eller anden grund kan maskine ikke starte mere, den genstarter konstant, uanset hvad jeg vælger (normal, fejlsikret,...) jeg tænkte om jeg måske kunne redde den ved at opgradere den til XP-Pro, men er ikke klar over om man kan det?
Avatar billede ducks Nybegynder
10. august 2004 - 12:16 #1
Tror ikke Microsoft sælger opgraderinger. Men lyder mere som om at du skal have det hele installeret om igen
10. august 2004 - 12:19 #2
Det lyder som om du har reddet dig en virus.

Løsningen er ikke at forsøge at installere XPPro; men at fjerne virussen.

Hvis du mener om du gratis kan opgradere din XPHome til XPPro, er svaret nej. Du må ud at købe en Pro licens, hvis du vil skifte.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 12:21 #3
Du kan da godt "upgradere" til XP-Pro, men det vil nok ikke hjælpe.
Er den lige pludseligt begyndt at genstarte igen og igen?
Du kan evt. forsøge at lave en repair. Hvis du vil have en vejledning i en Repair, råber du bare op.
Avatar billede mzr Nybegynder
10. august 2004 - 12:23 #4
JA har godt tænkt på det med virus, men kan jo ikke komme til at fjerne den når jeg slet ikke kan få maskinen startet op.

Jeg har en fuld XP-pro, men er ikke klar over om man kan opgradere eller om man skal starte helt fra bunden og dermed miste de data man har på sin HD. (Der ligger en masse regnskab på den så det er ret kritisk)
Avatar billede mzr Nybegynder
10. august 2004 - 12:25 #5
Ja den fungerede fint i aftes, og nu genstarter den bare. JA tak jeg vil meget gerne have en Vejledning i Repair
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 12:27 #6
vejledning i repair her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
(læs det hele, før du går igang)
10. august 2004 - 12:32 #7
Du kan godt installere XPPro uden at miste data.
10. august 2004 - 12:33 #8
Men jeg vil anbefale dig først at forsøge om du kan få den i gang med en Repair. Lykkes det skal du sikre dig de vigtige data, hvorefter du laver en komplet installation incl. formattering.
Avatar billede ladyhawke Novice
10. august 2004 - 12:37 #9
Det lyder nærmest som sasser ormen som er kendetegnet ved at lukke windows ned med korte intervaller
Avatar billede ladyhawke Novice
18. august 2004 - 11:09 #10
Har du løst problemet eller?
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 08:48 #11
Jeg beklager jeg har været væk så længe men jeg har været uden netforbindelse. Nu vil jeg gerne af med mine 50 point men er ikke helt med på hvordan jeg gør det
Avatar billede hcma Novice
15. september 2004 - 16:12 #12
du beder den eller de som har hjulpet dig mest fyldestgørende om at lægge et svar, og når de har gjort det, kan du acceptere ham/hende/dem