Avatar billede anhansen Nybegynder
09. august 2004 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mac går i selvsving?

Hej alle.

Jeg har en mac som hvis jeg åbner forskellige programmer, f.eks diskværktøj, safari, mail og Finder på nogle netværksdrev, så går den i selvsving og programmerne holder op med at svare - men bruger mellem 90-100% cpu - dog med lav prioritet så computeren ikke sløves ned.

Er der nogle der har prøvet dette før, og kan give en mulig forklaring.

I top ser det ikke ud som der er andre processer der sluger noget kraft - kan man se om der er en process som de står og venter på?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. august 2004 - 15:58 #1
Et forsigtigt gæt: prøv at reparere rettigheder med Diskværktøj på den harddisk der har problemet, og hvis det ikke hjælper, så prøv at afvikle de periodiske unixscripts med et af de programmer, der kan sådan noget, (MacJanitor, f. eks.), eller ved at klippe klistre følgende linje i Terminalen, trykke Retur og godkende:

sudo periodic daily weekly monthly
Avatar billede anhansen Nybegynder
10. august 2004 - 07:20 #2
Det ser ud til at det virkede med diskværktøj. Der var en enkelt rettelse.

Jeg kom til at kunne køre diskværktøj efter jeg havde "genstartet" (læs kill'ed) en proces der hed ioupsd.

Så var det ligesom om der kom gang i det hele igen. Men det kan lige så godt være mere held end forstand.

Men lige nu virker det ihvertfald - både netværk, mail, browser og alt det andet.

Tak for hjælpen.
Avatar billede anhansen Nybegynder
13. august 2004 - 11:46 #3
vil du ha pointene eller skal jeg bare lukke tråden?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. august 2004 - 06:57 #4
Så skidt da :-) Glad for at det kom til at virke!
Avatar billede anhansen Nybegynder
20. august 2004 - 13:10 #5
tak for hjælpen