Avatar billede enriko Nybegynder
08. august 2004 - 01:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

print foto selv

jeg har lige et spørgsmål angående at printe selv sine billeder. jeg har prøvet at skanne et billed og printe det på en foto papir . farve kvaliteten er god osv. men  når der kommer vand på billedet så kommer farvenaf. hvorfor  gør den det? er det på grund af at det er en almindelig printer? skal det være laserprinter? eller er det sådan ?

på forhånd tak
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:13 #1
Hvilken printer bruger du? Ink-jet?
Avatar billede enriko Nybegynder
08. august 2004 - 01:14 #2
hewlet peckard deskjet 930c
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:16 #3
Hvis du skal ha' noget "rigtig" brugbart, skal det være en foto printer. Men der er faktisk billigere at får dem "printet" hos en fotohandler!
Avatar billede enriko Nybegynder
08. august 2004 - 01:17 #4
en foto printer? oki hvor meget koster sådan en ?`hvad koster det hos en foto handler? det er fordi jeg skal lave mange kopiere.. det er ca 100 stykker . jeg har nogle billeder som skal kopieres
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:37 #5
Se f.eks denne

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90042

50 stk. papir til den koste ca. 200Kr.

Jeg har set en side hvor man kan se hvad det koster at få printet hos en fotohandler, prøver lige at se om jeg kan finde den :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:37 #6
Pris for papir kommer selvfølgeligt meget an på størrelsen!
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:41 #7
Her er listen med priser

http://www.digifotopriser.dk/
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 01:42 #8
Der er en her der har gjort sig nogle tanker om det du vil igang med...

http://www.suodenjoki.dk/interesser/digitalkamera/fremkaldelse.htm
Avatar billede enriko Nybegynder
08. august 2004 - 01:51 #9
oki det var fint nok  at du kom med et par links. det hjalp meget .. tak .. du få dine point .
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 02:01 #10
Ingen point, ellers tak :) jeg har flere end du har ;-) -selv om det ikke er mange :-)
Avatar billede hcma Novice
08. august 2004 - 12:25 #11
og hvis du selv vil printe dine fotos, bør du så vidt muligt vælge at printe på printerproducentens eget fotopapir, da du så er sikker på at printer, photopatron samt papir stemmer overens.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. august 2004 - 13:54 #12
jeg har prøvet det virker fint.. men det eneste ulempe jeg har set indtil nu er at farven kan gå af hvis der kommer vand på
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2004 - 22:40 #13
Dit spørgsmål går jo egentlig ikke på printets kvalitet, men at vand får farven til at gå af.

Ja - det er på grund af at du bruger en blækprinter. Blækket er vandopløseligt.

Epson har noget blæk, der ikke er helt så let at opløse i vand, men det kræver de epson printere der bruger blækket - det kan du ikke få til HP.

En farvelaser - ja, der ville vandet ikke kunne påvirke papiret, men du skal op i 1200dpi for at det nærmer sig din blækprinter på fotopapir, og så er vi oppe på et rigtig grimt beløb for sådan en printer.

Det nemmeste (og billigste) alternativ, er netop at få dem "fremkaldt" i byen. Tjek dog de forskellige "laboratorier", for visse printer ud på nøjagtig samme måde som du selv gør, og så er resultatet jo det samme.
Avatar billede enriko Nybegynder
10. august 2004 - 21:58 #14
ole .. tak for dit svar.. ja det har jeg fundet af.. der er masser billige steder .. jeg finder nok på noget .. tak for det
Avatar billede enriko Nybegynder
21. februar 2005 - 23:47 #15
krogsager og ole læg jeres svar så få i point
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2005 - 23:55 #16
:-) Også ældre sag her - oprydnig er altid godt....
Avatar billede enriko Nybegynder
22. februar 2005 - 00:18 #17
det er jo det .. venter lige til krogsager lægger svar så få du point ole
Avatar billede krogsager Nybegynder
22. februar 2005 - 08:11 #18
Gi' bare alle points til ole madsen :-)

(jfv. kommentar af 08/08-2004 02:01:56)
Avatar billede enriko Nybegynder
22. februar 2005 - 14:19 #19
oki
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2005 - 14:37 #20
Så takker jeg mange gange...