Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 22:24 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvad er :"Statement" under "Minisite & Statement"

Hvad er :"Statement" og hvor kan det ses?
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:29 #1
Der kan du skrive det du synes er vigtigst i verden, f.eks.

"Jeg er Peter Plys fan"
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 22:29 #2
Et statement kan vel beskrives som en kort tilkendegivelse af din mening om eksperten.

Kan ses i boksen "Sagt om eksperten" med dit brugernavn under.

Men før det vises, skal dit statement godkendes af eksperten. Så er man jo sikker på, at der ikke kommer noget negativt .o)
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 22:30 #3
Thanks :-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:45 #4
Beklager :/
Troede virkeligt det var et generelt statement man kunne skrive....
Har lige kigget i regler om E, og kan ikke finde noget der omhadler "statement".
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:46 #5
omhadler = omhandler
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 22:48 #6
krogsager -> Det er bare ok, vi er alle fulde af fejl ;-]
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 22:50 #7
Klik på jeres brugernavn > Indstillinger og statement:

"Din statement bliver vist i øverste højre hjørne af Eksperten, hvis det bliver godkendt. Du må maksimalt bruge 4 linier og 25 tegn per linie."
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 22:52 #8
Undskyld > Minisite og Statement. Her er mit statement:

"KARMA systemet fratager nemt een lysten til at fortsætte på e"

Og det er jo så nok min eneste chance for at få det offentliggjort. Det er sikkert bortcencureret :o)
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:54 #9
mugs > fint, men det fortæller jo ikke at det bliver vist i "Sagt om eksperten" - øverste højre hjørne er jo lidt et vidt begreb.
Og siger heller ikke noget om at Statementet" skal være om Eksperten.
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 22:57 #10
Jeg syntes også at forklaringen er lidt tynd - som der bliver sagt : "øverste højre hjørne er jo lidt et vidt begreb."
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 22:58 #11
Jeg synes heller ikke specielt om Karma-systemet, specielt fordi det kan gøres anonymt. I og med vi har et brugernavn, som vi kan vælge at lade være anonymt, synes jeg det burde fremgå af karma-indlægget.
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 22:59 #12
krogsager:

"fint, men det fortæller jo ikke at det bliver vist i "Sagt om eksperten" - øverste højre hjørne er jo lidt et vidt begreb."
Nej - Men det er blot een af finurlighederne ved eksperten. De skriver lidt og gæt selv resten.

"Og siger heller ikke noget om at Statementet" skal være om Eksperten."
Korrekt - Men efter eksperten blev solgt til IDG, er du nødt til at være lidt kreativ og gætte dig til en hel del selv.
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:01 #13
Hvad skal man med Karma - Hvis det indlæg en person kommer med er godt, så kan det vel være ligemeget hvad andre syntes om personen
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 23:01 #14
jeg tror rent faktisk vi er meget enige her inde :)
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:03 #15
;-)
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 23:08 #16
_et > En karma er den subjektive mening en bruger har om en anden bruger. Og det er jo helt fint. Jeg har ikke noget imod en dårlig karma på f.eks 0%. Men jeg har meget imod en 0% karma, når brugeren ikke beskriver hvorfor denne har fundet det nødvendigt med en 0%.

Hvordan vil I have, at jeg og andre skal forholde sig til en 0%, når brugeren ikke gider skrive hvorfor?
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 23:11 #17
Det hat været til debat i en laaang række spørgsmål, og essensen af det må være, at de brugere der besvarer mange spørgsmål er imod anonym karma uden begrundelse og brugernavn.

Som det er nu, kan vi alle skrive hvad vi vil i kommentarer og svar i spørgsmål og alle kan se brugernavn, men når det kommer til karma er vi pludselig anonyme!!

Vi kan svine hinanden til i karmatildelinger uden begrundelse - Det forstår jeg ikke.

Se iøvrigt mit minisite.
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:13 #18
Jeg er med på hvad Karma er, men jeg syntes måske det er lidt overflødigt - De brugere der påtræder i de grupper jeg kommer mig i, kan jeg godt selv danne mig en mening om, og jeg ville ikke tro mere eller mindre på deres indlæg, fordi deres karma er høj/lav
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:15 #19
mugs -> Jeg syntes at hvis der skal være karma, så skulle der måske også være begrundelse, og giver
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 23:16 #20
Med fare for at gentage mig selv. Ja det er dårligt at det kan lade sig gøre at være anonym. De andre gange det har været diskuteret, er der da blevet oplyst en grund til anonymiteten?
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:16 #21
Det er en klar mening :-)

Har du hørt noget for den?
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 23:17 #22
_et > Jeg er helt enig. Men her optræder jo en hel del profesionelle programmører der henvisewr til eksperten. Og så synes jeg det er en katastrofe, at en bruger kan tilsvine en ellers kompetent bruger.

Og nej, jeg er ikke selv professionel programmør.
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:18 #23
Karma eller ej - nok om det

Godaften og sov godt :-)
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 23:18 #24
Og nu kære venner > Godnat :o)
Avatar billede krogsager Nybegynder
07. august 2004 - 23:18 #25
Godnat :)
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:19 #26
Mugs -> Helt enig

Eksperten er et godt sted, og jeg vil nødig se det blive til en skraldespand
Avatar billede mugs Novice
07. august 2004 - 23:20 #27
"Eksperten er et godt sted, og jeg vil nødig se det blive til en skraldespand"

Kan ikke siges bedre.
Avatar billede _et Praktikant
07. august 2004 - 23:30 #28
Tak