Avatar billede gueststar_tgfx Nybegynder
03. august 2004 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Stored Procedures

Jeg kører interbase på en Firebird 1.5.0 server. Det kører stabilt i øvrigt og der har ikke været andre problemer end, at jeg ikke kan få stored procedures til at virke. Jeg har en bekendt som kører samme system med samme versioner men på hans system virker det fint.

Jeg har prøvet at 'prepare' og køre stored procedures som han har skrevet og kørt fra iSQL vinduet i IBConsole, på samme måde som jeg gør det. Her virker den samme kode uden problemer. I mit tilfælde får jeg fejlbeskeden 'token unknown' samt en linjeangivelse på linje med hvis der var en syntaksfejl, dog med et tilføjet ?, som om parseren ikke aner hvad det er jeg skriver.

Jeg har prøvet at geninstallere Interbase og Firebird serveren, både på min arbejdsmaskine samt på en helt nyinstalleret maskine, jeg har prøvet mange forskellige procedures både fra IBPhoenix og fra andre, men den giver altid samme 'syntaks-fejl'.

Hvad kan jeg have gjort galt? Installeret serveren forkert?
Mangler der plugins? Virker stored procedures ikke i open source udgaven? Eller hvad?
Avatar billede cjensen Nybegynder
10. august 2004 - 08:08 #1
Firebird understøtter ganske udmærket stored procedures. - Hvis du har installeret både InterBase og FireBird på samme maskine (du skriver at du kører InterBase på FireBird - det lyder "lidt" sært), så har du vel konfigureret FireBird'en til en anden TCP-port (?)  Kører du med local eller remote-connection?
Avatar billede gueststar_tgfx Nybegynder
10. august 2004 - 09:39 #2
Jeg bruger IBconsole så derfor er begge installeret. Det er en localhost. Ang TCP porte har jeg ingen forstand på det, vil du forklare nærmere om det?
Avatar billede cjensen Nybegynder
11. august 2004 - 10:53 #3
InterBase bruger altid TCP-port 3050
FireBird'en kan konfigureres i firebird.conf som ligger i firebird'ens home (typisk "C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5") (søg på gds_db i firebird.conf)
Mht IBConsole, så understøtter den "kun" port 3050 (eller localserver - men localserver bruger gds32.dll, så det har jo lidt betydning hvad der blev valgt da firebird'en blev installeret. Om den skulle overskrive gds32.dll eller bruge standard fbclient.dll - hvis den ikke er overskrevet, så kører du "nok" på InterBase'n).
Avatar billede gueststar_tgfx Nybegynder
03. september 2004 - 19:44 #4
slut herfra