Avatar billede k4sib Nybegynder
03. august 2004 - 09:37 Der er 4 kommentarer

min computer hakker

Jeg har XP professional og for circa 2 uger siden er min computer begyndte at hakke. Jeg tror det sker reglemæssigt. Jeg har ikke installeret nye programmer. Jeg har kørt scandisk og defrag. Jeg har også mere en nok plads på alle drev til det kunne være det. Jeg har dog set en masse film lige efter hinande, mest af tiden bliver de kørt direkte fra cd'en.....ja jeg kan ikke lige finde ud af hvad det er????
Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2004 - 10:01 #1
du skal tage en ctrl+alt+del og se hvad optager cpuén . er det f.x explore.exe?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2004 - 10:02 #2
se under jobliste-processer
Avatar billede brasso Forsker
03. august 2004 - 10:51 #3
Hvis du er koblet op via en bredbåndsforbindelse, har du muligvis en virus der ligger og arbejder i baggrunden. Slå også alt hvad der hedder automatisk update fra i alle dine MicroSoft programmer fra, i XP, IExplorer, Outlook express osv. hvis alle disse ligger og kalder op i baggrunden, tager det hårdt på din maskines kræfter. Jeg har selv for nylig hjulpet naboen med at få alle disse 'services' fra, det gav en mærkbar bedre fungerende maskine. Men som de tidligere svar også skriver tjek joblisten, check evt. også msconfig for hvilke programmer der states op sammen med Windows.
Avatar billede cp1 Nybegynder
03. august 2004 - 10:59 #4
sq det være denne fil "wmplibrary_v_0_12.db" der er korupt er der opskrift her på hvordan du fixer den ;) http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=709