Avatar billede fcs Novice
29. juli 2004 - 18:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en Photo-CD

Hej Folkens.

Jeg har en masse digitale billeder, som jeg gerne vil vise via en DVDafspiller. Afspilleren kan vises Photo-cd så derfor vil jeg gerne vide hvordan man laver en photo-cd og om der måske er en anden og bedre måde at gøre det på?

Hygge

FCS
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juli 2004 - 18:24 #1
De fleste DVD afspillere har en funktion der gør det muligt at afspille bidderene som et slideshow (med overgange hvis det ønskes). Så alt du skal gøre er at brænde dine billeder på en cd skive (hvis du har XP, kan du markere de billeder du vil have brændt og sende dem til cd).
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juli 2004 - 18:25 #2
bidderne = billederne
Avatar billede fcs Novice
29. juli 2004 - 18:27 #3
Hvilket format skal billederne være i?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. juli 2004 - 19:50 #4
Hvis det er Kodak Photo-CD du tænker på, det er den som er benævnt på de fleste DVD afspillere, ja så kontakter du Kodak for at købe softwaren.
...og så gnider de sig i hænderne, for det er et meget dyrt stykke software.

Men der findes jo mange andre måder at vise det på en DVD'er ...en ud af mange:
http://www.softwide.com/default.asp?ID3=5257
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juli 2004 - 21:03 #5
....men som sagt, hvis du ikke har noget specielt software til at lave Photo-cd, så gør som jeg har beskrevet og kvaliteten er helt i top!
Avatar billede fcs Novice
04. august 2004 - 22:48 #6
Sony>> Fint svar, lige til at anvende. Tak for det ;o)

Fotograf>> Tak for dit forslag, Kodak-løsningen har du helt ret i er for dyr og den anden løsning du kom med virkede langt mere kompliceret end den løsning Sony kom med, så derfor valgte jeg den. Tak for buddet alligevel ;o)

Hygge

FCS