Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 17:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

WMP og andre crasher

Hvordan kan det være jeg pludselig har et problem med nogle avi filer ? jeg har xvid, divx og SLC codec pack installeret, så jeg burde da være up-to-date.
Selv Explorer lukker ned, når man bare klikker på fil(erne) en gang, hvad er der galt ?????

HEEEEELP
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juli 2004 - 17:57 #1
du skal afinstallere den codec pack, det er roden til alt ondt.. fjern den under tilføj/fjern programmer og nøjes udelukkende med DivX, Xvid og AC3-filter, så burde du kunne køre så godt som alle video-filer.
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 18:10 #2
ja, bedre end før, men nu hentede jeg ozz lige en opdatering til wmp.

nu virker 1 ud af 3, som ikke virkede før....meget mystisk
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 18:14 #3
Nu skriver den "Uspecificeret fejl" :(
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 18:18 #4
LOL, ja så fik jeg geninstalleret xvid, og nu laver den:

Denne fejlsignatur:
AppName: wmplayer.exe    AppVer: 8.0.0.4490    ModName: xvid.dll
ModVer: 0.0.0.0    Offset: 00019380
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 18:20 #5
arg, glemmer altid noget, ja den der virkede før, virker så ikke efter geninstal af xvid...jeg bliver da sindsyg ;-)
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 19:01 #6
afinstaller alle codecs/codespacks og prøv at installere disse codecs:

ffdshow (XviD, DivX, og mange flere - ER IKKE EN CODECPACK!) + ac3-filter
det kan hentes fra:
ffdshow: http://sourceforge.net/projects/ffdshow
ac3-filter: http://ac3filter.sourceforge.net/
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juli 2004 - 19:09 #7
fahrenheit> udover ffdshow gentager du jo mit forslag og lægger det som et svar, kender du ikke reglerne?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juli 2004 - 19:29 #8
prøv evt at geninstallere windows media player, har du installeret/opdateret dine lydkort-drivere?
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 19:41 #9
nopsen> hov, det var heller ikke menigen! ville bare ligge nogle link's til codecs'ne!
bare afvis mit svar allison...
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 20:07 #10
Ja nu virker det, til dels, nu er der bare ingen billede på, men lyden er der godt nok
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 20:09 #11
DVS, dem der ikke virkede før, har ikke billede, men andre har...
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 20:09 #12
hvilket program afspiller du filmene i?
jeg ville prøve det gamle media-player (2) (C:\Programmer\Windows Media Player\mplayer2.exe) - er stadig det bedste til atspilning af film synes jeg.
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 21:26 #13
WMP9, Cyberlink Power DVD, DivX Playa

You name it...
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 21:28 #14
og WMP 2...det samme :(
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 21:31 #15
hmm... lyder underlidt!

og du har afinstalleret alle de codecs du havde?
Avatar billede allison Nybegynder
29. juli 2004 - 22:14 #16
ja, måske ikke mpeg2, jow det var vist en del af SLD codec pack.
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
30. juli 2004 - 09:32 #17
har du installeret de 2 programmer jeg linker til?
Avatar billede allison Nybegynder
30. juli 2004 - 16:16 #18
jeps
Avatar billede allison Nybegynder
30. juli 2004 - 16:34 #19
Nu virker det pludselig med VLC, men ikke med WMP, og sådan set det jeg bruger mest :(