Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. juli 2004 - 22:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Bruger med mere end X åbne spørgsmål Skrives med rødt.

Ville det ikke være smart hvis en brugers BrugerNavn blev skrevet med feks. rødt hvis han/hun har flere end X antal åbne spørgsmål.
Så kunne man starte med bede brugeren om at lukke nogle af de åbne spørgsmål inden man har tænkt sig at hjælpe brugeren.
Eller en bruger ganske enkelt ikke kan oprette flere spørgsmål hvis han/hun har X antal åbne spørgsmål.

En idé for at mindske det enorme antal af spørgsmål som aldrig bliver lukket.
Avatar billede espersen Novice
28. juli 2004 - 23:01 #1
god idé
Avatar billede nih Novice
28. juli 2004 - 23:02 #2
Super ide.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2004 - 23:02 #3
Udmærket ide.

Der har været stillet lignende forslag mange mange gange.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juli 2004 - 23:10 #4
Det har været foreslået mange gange og for min skyld kunne man skifte hele karma-baren ud med en bar der indikerer ulukkede spørgsmål og spørgsmål hvor point nappes selv.

Sidstnævnte selvfølgelig lidt svær at greje da de 2 sidste spørgsmål jeg har oprettet overhovedet intet svar gav, men det må der kunne findes en løsning på.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. juli 2004 - 23:16 #5
Karma baren kan vel indirekte bruges til at se om en bruger napper points selv.
Folk er jo flinke til at kommentere denne slags for snyd.

Men en Åben Spørgsmåls Bar var da en god måde at indikere det på.
Evt. en 1-10 Bar
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2004 - 23:17 #6
På nuværende tidspunkt kan jeg ikke se hvorfor vi skal have sådan en funktion.
Det er jo - desværre  - ikke mod reglerne at oprette et spøgsmål og aldrig acceptere div. svar.
HVIS det bliver vedtaget ikke at have X antal åbne spørgsmål åbne, evt. max antal point ude - SÅ er den funktion god nok. Men lige nu kan jeg ikke se at det har nogen relevans!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. juli 2004 - 23:23 #7
Jeg syntes da egentligt at der er en god relevans til denne funktion, i og med at jeg gennem tiden har brugt en masse tid på spørgsmål som jeg aldrig har fået nogen credit for.
Man kan så smide lige så mange indlæg om ikke snart det er lukke tid, uden at der sker nogen ting.
Men nye spørgsmål kan brugeren godt finde ud af at oprette.

Selvom der ikke står noget i reglerne om max åbne spørgsmål, er det da stadigt irriterende for alle de brugere som egentligt holder liv i e.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2004 - 23:31 #8
bojohansen> ja det er irriterende og pt. kæmper jeg en kamp for at få admin til at indse at det er lig med pointmisbrug ikke at lukke sine spørgsmål!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juli 2004 - 23:38 #9
john - spild af tid - admin giver sig ikke for han har nemlig gennemtænkt alt. Se bare alle de fantastiske forslag som aldrig er ført ud i livet omend slet ikke kommenteret på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2004 - 23:39 #10
og karmaen...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. juli 2004 - 23:49 #11
Der står ikke nogen steder i reglerne, at spørgmål skal lukkes.
Det eneste (?) der måske henviser til det, er regel 2.1.9: "misbruge Eksperten.dk's pointsystem".
Og så er der noget med ordet "udlove"..

Men der er ikke direkte forbud, mod at have flere spm åbne.

Og man kunne vurdere, at indlæg som "luk nogle af dine spm", faktisk er spam, idet regel 2.1.8 siger, at man ikke må "spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål."
Jeg tvivler på, at indlæg som "luk nogle af dine spm", hjælper på et spm, som "kan I se fejlen i min programmeringskode?"

PS: Jeg ser også helst, at folk lukker deres spm, og belønner de rette svar. Men sådan er reglerne, som er godkendte af admin.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. juli 2004 - 02:10 #12
Jeg vil stadigt holde på at folk der ikke lukker deres spørgsmål/uddeler point misbruger pointsystemet. Det er det eneste folk forlanger for at give hjælp til xxx kr hver evigt eneste dag. Ergo så må det mindste folk kan gøre for hjælp være at give de gratis point ud - Alt andet er at skide på dem der har hjulpet.
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 04:19 #13
>>nikolaj, hej

Enig !-)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:13 #14
Citat:Så kunne man starte med bede brugeren om at lukke nogle af de åbne spørgsmål inden man har tænkt sig at hjælpe brugeren.

Så vidt jeg ved kan det også koste advarsler at bede folk lukke deres tråde! så helt enig med thesurfer
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 14:33 #15
synes også det er en utrolig god ide med at brugernavnet bare bliver rødt, da folk så selv kan bestemme om de vil hjælpe eller ej, det med at lukke for oprettelse af flere synes jeg dog ikke om :)

og så krydser jeg fingre ligesom alle jer andre at admin bliver ramt af et lyn og pludselig for en speciel lyst til at udvikle videre på eksperten ;)
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 18:56 #16
I skal ikke sætte jeres forhåbninger for højt :-)

Lige nu ligger fokus på optimering af søgningen samt et nyt (og forhåbentlig mere effektivt) coadminsystem...
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 18:57 #17
exp - bare der sker den mindste smule tror jeg en stor del af brugerne herinde bliver glade, bare det at admin kunne melde tilbage om hva der sker og hvorfor der ikke bliver arbejdet på sagen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2004 - 19:15 #18
Umiddelbart tror jeg også at det er en fornuftig prioritering.

Søge funktionen og coadmin værktøjer må være vigtigere end en lille
"ekstra" feature.

Men spørgsmålet er: hvornår kommer en fungerende søge funktion og hvornår
kommer de efterspurgte coadmin værktøjer ?

Om en uge ? Om en måned ? Til jul ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 19:16 #19
arne_v eller 2007 ;)
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 19:20 #20
Tjah... vi håber da de er færdige inden oktober, hvor der kommer nye programmører på E, og admin overgår til at være konsulent :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 19:22 #21
exp - okay se det er da i det mindste en nyhed vi kan bruge til noget, hvis de bare sætte 2 programmøre med en anelse kendskab til programmering vil der ik gå mange måneder før siden er forbedret :)

at admin bliver konsulent lyder ikke særlig godt hvis han holder den stanard med at svare på mails som han gør nu, for man kan jo ik sige han bruger tiden på at programmere på E da han så ihvertfald er rimlig langsom
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 19:43 #22
Jeg tror nu nok han bruger tiden på at programmere på eksperten... ellers tror jeg et stort firma som IDG ville verfe ham ud :-)

En del af programmeringen bliver brugt på optimering af søgefunktionen, optimering og sikring af log-filer, dokumentation af databasen.
Jeg kan ikke selv svare på, om disse ting sker, da det ikke er ting jeg har noget indblik i, men det er nogle af disse ting admin nævner i en mail til coadmins pr. 9/7 2004.

Først herefter er nævnt <citat>"Eksperten optimeringer"</citat> - hvilket jeg læser som de ting vi som brugere kan se (og mærke).

Som jeg ser det, er der tydeligt prioriteret ned på frontend-delen af eksperten.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2004 - 19:44 #23
Han skal vel fungere som konsulent for programmørerne på den måde at han
beskriver hvordan det skal fungere og så implementerer programmørerne det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 20:02 #24
okay exp hmm synes da hvis han optimere søgefunktionen går det den forkerte vej *GG* men jeg skal på ingen måde kritisere admin da jeg ikke selv har den helt store indsigt i programmering. men en ting er sikkert, han er utrolig dårlig til at vende tilbage til hans "kunder" så de ved hva der foregår
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:39 #25
Lukker