Avatar billede nemet Nybegynder
28. juli 2004 - 16:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprette en simpel brugerdata base

Dav.

Jeg har et hypotetisk spørgsmål, hvis jeg nu ville lave en hjemmeside hvorpå jeg skulle bruge en stor bruger database, altså til profiler og sådan noget...

Hvor skal jeg starte, er det et sted hvor man kan få hjælp som total nybegynder...???

hvem skal man eventuelt snakke med om programeringen af sådan en database...

Kan man f.eks køre en sms tjeneste over sådan en database, hvordan gør man hvis man gerne vil hvade en sms tjeneste???

/Nemet
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
28. juli 2004 - 16:43 #1
Har du før arbejdet med php eller asp?

Har du arbejdet med database?

sms tjeneste burde du nok vente med, da det er mere avanceret, vent hellere med det!
Begynd fa bunden, hvis ikke du kan php eller asp, så lær det først, og så begynd at gennemtænke inden du laver det, jeg prøvede uden at læse først, og jeg kan love dig for jeg fik mange problemer, efterhånden har jeg læidt mere has på det!
Avatar billede muddi Praktikant
30. juli 2004 - 12:57 #2
det er en fordel at forstå hvad en database er (og hvad en database ikke er!). jeg vil anbefale dig at gå på biblioteket og finde nogen bøger om php og mysql. der findes masser af gode titler. hvis du forstår engelsk, vil jeg anbefale 'core php programming' af leon atkinson og zeev suraski. brug www.bibliotek.dk

den type database du snakker om er ikke noget man bare laver. du skal starte med at finde ud af hvilke informationer du vil opbevare. dernæst skal du finde ud af hvilke datatyper der passer til dine data.

du bliver nødt til at prøve dig lidt frem, og en nem måde at gøre det på er ved at bruge ERD-program (Entitets Relations Diagram). Der findes en del, men jeg kan anbefale Case Studio som findes på www.casestudio.com

inden du starter med at programmere skal du have en nøjagtig plan for hvad det er du vil lave. ellers ender du lynhurtigt op med en usammenhængende kodesuppe, som kun gav mening da du skrev det!

som friends skriver, så skal du nok vente lidt med det med sms'er. Det kræver nemlig en gateway.

/morten
Avatar billede onativiana Nybegynder
03. august 2004 - 16:07 #3
Må man spørge hvad du vil bruge en sådan base til?
Avatar billede nemet Nybegynder
03. august 2004 - 23:29 #4
Hejsa, beklager at jeg ikke har svaret tilbage, men har lige været i berlin i nogle dage...

Jeg kan ikke rigtig fortælle hvad jeg skal bruge den til...

Men den skal kunne gemme bruger-profiler, login names og passwords, huske de ting brugerne laver osv...

Hvis jeg nu gerne ville ha lavet sådan en brugerbase, hvem ville jeg så gå til?

/Nemet
Avatar billede muddi Praktikant
15. oktober 2004 - 09:40 #5
Nu ved jeg ikke om det stadig er aktuelt - jeg ved heller ikke hvorfor jeg ikke har fået nogen mail eksperten om din seneste kommentar, men du kan gå ind på Ekspertens søsterside www.sharksforum.dk, hvor du kan finde folk til at løse opgaven.

Mvh. Morten