Avatar billede jonaslo Nybegynder
26. juli 2004 - 18:24 Der er 6 kommentarer

Hej jeg skal bare lige ha et lille spørgsmål besvarede

Hej det er fordi jeg har 6 computer på mit netværk jeg men hvis det er jeg vil slukke en på netværked skriver jeg bare shutdown –i computernavn men det virker ikke :(  ?
hvordan er det så jeg slukker en computer på netværkede?
Og hvordan ser jeg computernavnene på netværked ?
Avatar billede bernie Nybegynder
26. juli 2004 - 18:27 #1
brug shutdown -s
Avatar billede bernie Nybegynder
26. juli 2004 - 18:29 #2
Format: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn] [-t xx]
          [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

        Ingen argumenter        Viser denne meddelelse (samme som -?)
        -i                      Viser GUI-grænseflade, skal være første indstill
ing
        -l                      Logger af (kan ikke bruges med indstillingen -m)

        -s                      Lukker computeren
        -r                      Lukker og genstarter computeren
        -a                      Afbryder lukning af systemet
        -m \\computernavn      Fjerncomputeren skal lukkes/genstartes/afbrydes
        -t xx                  Angiver timeout for lukning til xx sekunder
        -c "kommentar"  Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
        -f                      Gennemtvinger lukning af programmer, der kører,
                        uden varsel
        -d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
                                u er brugerkode
                                p er en planlagt lukkekode
                                xx er hovedårsagskoden
                        (positivt heltal mindre end 256)
                                yy er den mindre årsagskode
                        (positivt heltal mindre end 65536)
Avatar billede jonaslo Nybegynder
26. juli 2004 - 18:33 #3
ja men hvordan finder jeg computer navnet på den i netværked og hvordan gør jeg ?
Kør " og hvad så ?
Avatar billede bernie Nybegynder
26. juli 2004 - 18:37 #4
start>kør>cmd

skriv "shutdown -s -m \\computernavn"
Avatar billede jonaslo Nybegynder
26. juli 2004 - 18:38 #5
Okay tak
Avatar billede bernie Nybegynder
28. juli 2004 - 15:23 #6
så lidt :) husk at lukke dette spørsmål (aksepter mit svar) så det ikke står åben