Avatar billede kaffekop Nybegynder
26. juli 2004 - 12:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vedrørende HijackThis log

Jeg har netop fået en gang spyware, som har ændret min IE explorer. Der er bl.a. kommet en search tool-bar, og en start side som hedder searchweb2.

Jeg har siddet og kigget på et par indlæg vedrørende spyware, og har så lavet en scan med HijackThis. Hvordan kan man se i log filen, hvilke linier der skal fjernes??

I de indlæg jeg har læst, har man postet loggen, og så er de enkelte linier blevet peget ud.

Men der findes jo mange forskellige typer spyware, så jeg leder efter en mere generel metode så man selv kan finde frem til det.
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2004 - 12:35 #1
www.google.dk det er bla. det de bruger for at se hvad andre fjerner :) også erfaring.
Avatar billede kaffekop Nybegynder
26. juli 2004 - 12:37 #2
Sidder lige og kigger HijackThis manualen igennem. Der står faktisk også nogle gode ting :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. juli 2004 - 12:38 #3
Netop erfaring-træning/øvelse, for der er ikke en generel metode, Hver slags skal for det meste fjernes på hver sin måde, der gør HJT tingene nemmere-for det meste;)
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2004 - 12:42 #4
ellers kan man bruge denne :o) ved ikek hvor god den lige frem er til det *G*

http://www.hijackthis.de/index.php?langselect=english
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. juli 2004 - 13:29 #5
kenp- det er resultatet efter at have kopieret det her ind:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\xxx\LOKALE~1\Temp.

Nasty  Entries with this kind of homepages should always be fixed.  This entry should be fixed by HijackThis!

Det er discount modellen*G*
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2004 - 13:30 #6
*LOL* ja det må man da sige *G*
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. juli 2004 - 13:30 #7
Prøv den her i stedet for: http://qrts.dk/hijackthis.php
Avatar billede kaffekop Nybegynder
26. juli 2004 - 18:26 #8
Jeg kastede håndklædet i ringen og formaterede...

Hvad siger I til at jeg deler points mellem jer?? Jeg blev da en smule klogere af jeres indlæg...
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2004 - 18:40 #9
du kan da bare sige at det var dig egen maskine og så havde smidt en log fil :)
Avatar billede kaffekop Nybegynder
26. juli 2004 - 18:59 #10
Ja det er self rigtigt, men jeg overvejede en re-install alligevel, og det f****** spyware var bare dråben... Men sker det igen (hvilket det sandsynligvis gør) så prøver jeg at poste en log-fil, og se om jeg kan fikse det uden at gå amok :-)
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2004 - 19:05 #11
.
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. juli 2004 - 19:11 #12
Takker. Du får lige lidt om sikkerhed på nettet: http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. juli 2004 - 19:11 #13
Ups;(