Avatar billede theriz Nybegynder
22. juli 2004 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hurtig filoverførsel over internet

Hejsa
Jeg har tit behov for at sende familiebilleder over internettet til venner og bekendte og da jeg bruger messenger til at kommunikere, bruger jeg også dette til at sende filerne. Men messenger er ustyrligt langsomt. Findes der andre sådanne programmer som kan udnytte ens båndbredde lidt bedre. Ved godt at man kan emaile men det bliver til adskillige mb medmindre jeg komprimere. Har også hørt om at man kan lagre billeder hos en udbyder og så give folk adgang til dem, forhåbentlig med hurtig download. Men findes der programmer a la messenger hvor man lige hurtigt kan sende billeder mens man snakker med folk?
På forhånd tak
Avatar billede groogee Nybegynder
22. juli 2004 - 20:35 #1
Waste er et godt program... eller du kunne også lave en FTP server...
Waste kan du hente her: http://waste.sourceforge.net
Og et program til at lave en FTP server finder du her: http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=ftp+server&tg=dl-2001
Avatar billede 2c Nybegynder
23. juli 2004 - 20:23 #2
Jeg har hørt at det skulle være muligt at forøge hastigheden på messengeer. Her er noget taget fra msn messengers hjælp:
********
....
Hvis MSN Messenger ikke kan oprette en direkte forbindelse til internettet fra computere eller netværk, som er bag firewalls eller NAT-enheder, vil programmet forsøge at oprette forbindelse ved hjælp af de forbindelsesindstillinger, som din standardinternetbrowser bruger. Hvis MSN Messenger opretter forbindelse på denne måde, er nogle funktioner muligvis være langsomme eller ikke tilgængelige.

.....  Konfigurer netværket til filoverførsel

Åbn så mange TCP-porte som muligt mellem 6891 og 6900.
Konfigurer TCP-portene, så soklerne i porten er åbne i længere perioder.

*********

Jeg ved ikke om det virker. Jeg har ikke selv prøvet det, men det er måske et forsøg værd. Det skal siges, at det står i hjælp, at det kun er til brugere der ved hvordan man konfigurerer computersystemer.
Avatar billede theriz Nybegynder
02. januar 2005 - 00:21 #3
lukker, fandt aldrig noget