Avatar billede lasraven Nybegynder
21. juli 2004 - 08:05 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

søger hjælp til opsætning af gammel mac

jeg har et problem. der er mange der siger det er noget lort. men den printer som er en laser setter. kører på de gamle nubus port. og det er der jo ikke i de nye mac..
problemet:

mac skal dele printeren... den skulle være sat op til det.. har jeg ihvertfald fået forhørt mig til..
men det største prob.. hvordan får jeg via windows til at finde den.. det er sådan set der problemet ligger..

mac maskine fandt jeg på netttet
http://www.everymac.com/systems/apple/powermac/stats/powermac_7100_80.html
Mac OS: 8.6
kører på de gamle coax kabler.

--------------------------------------------------

Windows Maskinen kører
Windows XP Pro.. full updatet..
kører med RJ45 forbindelse
og coax kabel over til mac maskinen..
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. juli 2004 - 08:33 #1
Kig nærmere på Dave. Så vidt jeg husker, skulle det kunne klare det du har brug for. Det er dog ved at være nogle år siden jeg sidst havde fat i det program, men prøv at kigge på det.

Der findes en gratis demo-version her:
http://www.thursby.com/products/dave.html
Avatar billede lasraven Nybegynder
21. juli 2004 - 08:37 #2
hmm.. det er til MAC maskinen.. skal bruge program til windows.. mac'en er sat op..
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. juli 2004 - 08:51 #3
ja, men MacOS 8.6 og Windows kan ikke pr. default se hinanden, og til det formål skal du bruge Dave på Mac'en, så den kan lave en shared printer som PC'en kan se.
Avatar billede lasraven Nybegynder
21. juli 2004 - 08:53 #4
ok.. jeg prøver at kigge på det..
så blir næste prob hvordan jeg får programmet derover.. for lige nu har den ikke net..
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. juli 2004 - 08:56 #5
du kan brænde en cd fra pc'en af. Hvis den overholder ISO-standarden skulle du sagtens kunne læse den på mac'en.
Avatar billede kado Nybegynder
24. juli 2004 - 11:25 #6
Du skal bruge programmet PC MacLan

/kado
Avatar billede lasraven Nybegynder
24. juli 2004 - 13:52 #7
har du evt en url ?
Avatar billede kado Nybegynder
24. juli 2004 - 14:43 #8
UPS, ja det glemte jeg jo desværre.

http://www.miramar.com/

her finder du alt om det

/kado
Avatar billede lasraven Nybegynder
27. juli 2004 - 09:18 #9
hmm jeg brugte det der pc-maclan.. og har nu fundet mac.. men hvordan deler jeg en printer på mac ???

jeg bruger 8.6 mac os
Avatar billede lasraven Nybegynder
27. juli 2004 - 09:41 #10
jeg tænkte på om man skulle installere det der dave.. men jeg kan ikke få det til at blive install
Avatar billede kado Nybegynder
27. juli 2004 - 18:12 #11
Nu har du 2 spørgsmål, der omhandler det samme.

Luk det nye.

/kado