Avatar billede moghasu Praktikant
20. juli 2004 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

domænenavne kontra søgemaskiner

Er der nogen der ved om det vil genere søgemaskinerne at man har flere domænenacvne til at pege på roden af webhotellet.
Avatar billede jamiros Novice
20. juli 2004 - 17:20 #1
Her må jeg referere til bufferzones udemærkede søgeoptimeringsartikler...
http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede moghasu Praktikant
20. juli 2004 - 18:03 #2
Det er da mægtig fint, men dem har jeg læst og der står ikke noget specifikt om dette.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juli 2004 - 18:21 #3
Det betyder ikke det store, men hjælper dig heller ikke i din optimering.

Mange af de store har købt domænenavne der "ligger rundt om deres normale domænenavn" og det virker fint.

Problemet i forhold til optimering er at google opfatter dem som et site, da de ligger på samme ip, hvis du vil udnytte at du faktisk har flere sites, skal du registrere de forskellige domænenavne på forskellige IP adresser, have forskellige sites liggende på hver adresse (dublicated content straffes). Dette er rimeligt besværligt, så de fleste udnytter ikke denne mulighed
Avatar billede moghasu Praktikant
20. juli 2004 - 20:40 #4
Jeps, det var så det. Bufferzone jeg har sendt dig en mail via bufferzone.dk med ref til http://www.eksperten.dk/spm/518685.

Da jeg ikke har hørt noget fra dig troede jeg du var på ferie. Har du ikke fået den mail ??