Avatar billede hrvig Nybegynder
18. juli 2004 - 23:29 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

nyt kabinet!

Hey folks! :)
Jeg overvejer at købe et nyt kabinet..
Jeg har set på et:
Chenbro PC61166-351W Miditower, 400 Watt Low noise (15-17db), Black/Green with Side Window, Pentium4 3GHz Approved..

Nogle der har nogle erfaringer om det eller kan anbefale andre?
Ps. jeg er ny her :)
Avatar billede mushkin Nybegynder
19. juli 2004 - 07:44 #1
Du kan læse en anmeldelse af kabinettet her:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=301

Det er et rigtig godt kabinet, plads til 120mm fan i bag osv.

Alternativer kan f.eks. være:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=219
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=228
Men de er også lidt dyere.
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 09:01 #2
Godmorgen

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=323

Har lige erhvervet dette er og totalt tilfreds

//Freehelp
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 09:37 #3
det lyder 10-4 :)
men det er måske et problem.. :(
den comp jeg har nu har jeg købt færdig lavet fra Packard Bell og hvordan faen finder jeg ud af om bundkortet passer ind? og hvad med usb-portene i fronten? lysdioederne som viser om den er tændt?
De skriver nemlig ikke noget om hvilke spefikationer comp'en har.. :S

TAK!
Avatar billede lefre Nybegynder
19. juli 2004 - 11:30 #4
Jeg har sådan et Chenbro kabinet, og er glad for det. Det ser godt ud, er nemt at åbne og skifte hardware i, og det virker meget solidt. Der er dog også et par minusser: der mangler en reset-knap, den øverste usb-port på fronten sidder for tæt på klappen, så der er nogle ting det ikke kan bruges til, plastik-dimserne indeni er turkise (synes det er GRIMT). Men jeg kan da varmt anbefale det.

Mht. dine spørgsmål:
Hvis dit nuværende kabinet er et atx-kabinet, så skulle bundkortet gerne passe. (Altså en størrelse på noget i retningen af 42.5 Cm x 19.8 Cm x 46.5 Cm, som Chenbro'en er)
Lysdioderne er standard, så de skulle også gerne passe. Mht. USB i fronten, så skal bundkortet understøtte det, det gør de fleste nyere bundkort, men om dit gør kan du kun finde ud af ved at kigge på bundkortet eller hvis du ved hvad kortet hedder. Så der er der ikke andet for end at åbne kabinettet og kigge efter... (medmindre der også er usb i fronten af dit nuværende kabinet, så er det jo ikke noget problem.)
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 11:36 #5
tak, for den lange roman ;)
Jeg spørge måske lidt dumt men hvad er det lige et atx-kabinet er?
Kan man kun finde ud af om man har et atx-kabinet ved at måle det eller kan man hitte ud af det ved mere simple metoder..?
Min nuværende comp har 2 usp-porte i fronten.. Er jeg sikker på at de passer i det nye kabinet oss?
tak du!
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 14:57 #6
Hvis I mangler yderlige informationer om min computer har jeg lige fundet den hos Packard Bell:
http://www.packardbell.dk/products/node1601.asp?partNumber=P852010207
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 19:09 #7
lukket
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 19:21 #8
og du lukker fordi??
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 19:43 #9
sys ikke rigtigt der var nogle som skrev nogle ting.. :S
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 19:52 #10
Hvad var det liige du synes manglede???
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 19:54 #11
et egentligt svar på om jeg kan proppe mit gamle bundkort i mit nye kabinet..
her er min comp:
http://www.packardbell.dk/products/node1601.asp?partNumber=P852010207
her er kabinettet:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=301
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 19:56 #12
Kan jeg ikke se en grund til du ikke skulle kunne
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 19:59 #13
Greeeat!
Men hvad så er det smart at der kun er en 3,5" plads man kan komme til.. den vil nok blive brugt til et ganske normalt diskette drev..
Men hvad så hvis jeg vil have sat en LCD display in så jeg kan se temperatur?
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 20:00 #14
Tror målene er 24.4 x 24.4 cm,
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 20:00 #15
Ved ikke om det kabinet har plads til dette.

Tjek det jeg lunker til tidligere
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 20:03 #16
jeg mener et display bruger en 3,5" plads.. er jeg helt galt på den?
Grunden til at jeg skal ha diskette drev er kun at hvis jeg skal udveksle data med skolen så er det den eneste mulighed :S
nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 20:03 #17
det du har linket til har 2 * 3,5" pladser.. 1 til diskette og 1 til display for mig.. men kan ikke lide det kabinet.
Avatar billede freehelp Praktikant
19. juli 2004 - 20:04 #18
Super kabinet
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. juli 2004 - 22:22 #19
det ser faktisk slet ikke så dumt ud men følger der en side med vindue i med gratis? (sys ikke rigtigt det fremgår klart)
og hvad er prisen?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 09:02 #20
Nej gør der ikke men den fåes til 250 så vidt jeg husker :-)

Skal også selv have en i snart.

Gav du mig karma siger jeg hermed tak

Ha det godt ok

//Freehelp
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 10:26 #21
Hvad er prisen for kabinette? fik jeg vist aldrig helt svar på :)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 11:36 #22
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69801

Men det er UDEN strømforsyning
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 11:54 #23
lyder fint.. billigere end jeg havde regnet med.. du siger du kan anbefale det?
Hvilket sted kan man stole på? (har nemlig aldrig bestilt online før)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 11:57 #24
f.eks midtdata.

Smed selv denne i http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85236
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 11:59 #25
hmm..
Larmer den ikke alt for meget? havde forstillet mig noget low noise fra NorthQ ?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 12:02 #26
Jeg kan ikke høre den

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=356

NorthQ kingkong rocker også en del
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:05 #27
ahh, ok, den test ser rimelig overbevisende ud :)..
I bunden står der en lang række positivt og ved negativt står der bare "intet" (lol)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 12:05 #28
Nemmerlig :)

Men selvfølgelig er det smart at se på hvor man har rude i :-)
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:08 #29
der står at prisen er 1.110,-
er det med eller uden fragt?
og der leveringstid _CA_ 2-5 dage? Hvad kan jeg regne med?
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:09 #30
ja der ikke meget ved at have en super sej rumagtig strømforsyning hvis ikke man har rude i ^^
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 12:16 #31
Det er med og leveringen kan du regne med
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:17 #32
Wuuw, det lyder endnu mere greeat..

Hvad med den der strømforsyning?
Hvor kan den købes?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 12:18 #33
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:20 #34
hva faen, der gjorde der jo oss :)

Jeg sidder lige og kigger lidt rundt på midtdata og falder hurtigt over det her:
http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?&
DEN DER RUDE!!
passer den til mit kommende kabinet? :?)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. juli 2004 - 12:26 #35
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:29 #36
yep.. men hvis jeg nu køber kabinettet fra midtdata kan jeg så ikke ligeså købe ruden der oss?
http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?&
Avatar billede hrvig Nybegynder
20. juli 2004 - 12:31 #37
forkert link..
hardware\kabinetter\tilbehør..
kig der.. er det ikke sån er rude der passer?