Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
14. juli 2004 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan man få en ssh gui til terminalen eller andre standalone prog?

vil gerne gemme min lunix server væk, i tilfældet af indbrud, denne server bruger jeg til back up.

jeg mangler således bare en program til at konfig serveren, uden en "ssh"expert ved siden af, kan man det ?

/yo
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. juli 2004 - 19:42 #1
du tænker på at du har en grafisk overflade som hvis du selv sad ved serveren?
så er VNC da en fin mulighed..
Det er dog ikke en krypteret forbindelse, men man kan vidst få det til at køre gennem ssh..
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
14. juli 2004 - 19:58 #2
hvordan bruger man VNC ?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
21. juli 2004 - 12:56 #3
Ganske simpelt! Du henter programmet, og lægger det ind på maskinen! Derefter åbner du programmet! Og derfra kan du connecte fra en anden computer! Klienten ligger også i install filen :)

Søg på google: download winVNC ! Det er et program der rykker rent ;)