Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal php compiles?

Jeg er ny indenfor php

Har læst lidt vejledninger, men erikke blevet klogere:

Som jeg har forstået er php et sprog der ligger inde i en html-fil. Dog når jeg downloader scripts fra nettet ligger de i en særskilt php-fil.

Når jeg prøver at gemme en php-fil får jeg kun en tekst-fil frem. Hvordan laver jeg den til php-fil, skal den kompiles ligesom c++ og java? Hvilket program skal jeg bruge til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 13:50 #1
Man henter PHP og installerer det, så konfigurere man sin web server til
at processe alle .php filer med PHP (PHP dist indeholder instruktion i
hvordan man gør det).

Så vil requests efter side.php bliver kørt gennem PHP og det resulterende
HTML blive sendt til browseren.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 15:09 #2
Det fortolkes altså og skal ikke compiles ligesom C++ og Java.

Iøvrigt er der en PHP kategori som måske havde været mere passende end XSLT.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 15:09 #3
Og et svar
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 18:42 #4
Egentlig var det en ganske alm. fejl jeg var ude for. Man skal huske at være gem som en anden fil(test.php), og ikke en tekstfil som jeg gjorde.(test.php.txt). Det var det som var problemmet.

Kære arne_V
Jeg var også overbevidst om at jeg havde stillet spørgsmålet i php, men fingeren må åbenbart have været smuttet, så der er det havnet i den forkert kategori. Den kan vi alle lave. Husk at man altid lige skal tænke sig om, inden man dømmer folk, hvorfor spørgsmål havner i den forkerte kategori er måske at fingeren er smuttet!

Og tak for hjælpen.-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 18:44 #5
Det var ikke min mening at virke dømmende. Jeg undrede mig bare lidt over
kategorien.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 19:10 #6
Det er helt iorden arne_v

Jeg bliver bare lidt irriteret over den slags kommentarer, da folke er utroligt hurtigt at til at være moralske overfor andre på internettet, især på nyhedsgrupperne(Hvis man kommer til at poste i den forkerte gruppe, får man et længere moralsk surt opstød fra folk, så minder en om reglerne og hvordan man skal bruge nyhedsindlæg*G*). Så jeg reagerer pr. refleks! (hvilket måske også er lidt dømmende, men hvad man er kun menneske*G*)

Tak for hjælpen igen:-)