Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 12:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af digitalcamera

Skal til at købe et nyt digitalcamera, men ved ikke hvad jeg skal kigge på i forhold til kvalitet.

Det skal have god zoom funktion, en høj opløsning (med gode kvalitets billeder) samt lidt smarte funktioner (natlys, evt. videokamera mv.)

Jeg ønsker også at kameraet kan tage focus billeer (hedder det det?) sådan så der f.eks. er fokus på en blomst (?) og baggrunden er sløret.....

Hvad kan i foreslå, hvad skal jeg kigge efter? Prisen må helst ikke snige sig over 1000 kr!

Michael
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 12:36 #1
Jo, det må også gerne være forholdsvis småt..
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juli 2004 - 12:37 #2
Med de krav du har skal du nok addere mindst 1000 kr til det du har afsat.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juli 2004 - 12:43 #4
Det er hårde krav du stiller for en tusse!
For det første får du svært ved at lave "fokus-billeder" som du kalder det, med et almindeligt digitalkamera. Det kan tildels laves af langt de fleste kameraer, men ikke i samme grad som et spejlreflekskamera. Men altså, hvis det er til blomster, så skal kameraet sådan set bare have en makro funktion, det burde være okay.
Natbilleder er ikke noget alle kameraer har. Så vidt jeg husker er det kun sony der har det på deres kameraer (og IKKE til 1000 kr).
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 12:44 #5
Det besvarer stadig ikke mit spørgsmål: Hvad skal jeg kigge efter!
Har kigget lidt på følgende:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86168
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67415
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17682
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 12:45 #6
gizmo, tak for svaret. Vil du prøve at se om de kameraer jeg har fundet lever nogenlunde op til de krav jeg tager, evt. hvilket tager de bedste billeder (sådan overfladisk set) :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. juli 2004 - 12:45 #7
ville smutte en tur forbi www.dpreview.com - her kan du se alle de gode og dårlige ting ved digitale kameraer samt sammenligne dem med andre kameraer.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. juli 2004 - 14:53 #8
lukker