Avatar billede maage56 Nybegynder
11. juli 2004 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vil port forwarding "sløve" internettet?

Hej!

Jeg har et spørgsmål ang port forwarding. Jeg sidder på et kollegie og vil gerne forewarde nogle porte i routeren (6000-6100) til min ip (192.168.x.x). men inden jeg gør det vil jeg gerne vide om det nedsætter/dræber de andre beboeres internet, hvis jeg forwarder en port til min ip

Hilsen Kenneth
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. juli 2004 - 22:28 #1
Nej.
Det vil ikke sløve din forbindelse.

Kort og simpelt svar ;-)
Avatar billede maage56 Nybegynder
11. juli 2004 - 22:52 #2
ok takker...  vil du ikke have pointene?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. juli 2004 - 23:16 #3
Tak som byder, glad for at du kunne bruge svaret :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2004 - 00:02 #4
oz2kas har ret i de fleste tilfælde, men hvis du har meget trafik og din firewall (eller hvad du ønsker at kalde den boks der forwarder) ikke har muskler nok, så vil den sløve.

Faktisk kan f.eks. Billetnet ikke have nogen form for firewall foran deres servere, da de vil sløve for meget i forhold til den trafikmængde de har. men i dit tilfælde har oz2kas halt ret