Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 20:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nyt lydkort, virker ikke

Hej eksperter.
Da jeg fik sorround, købte et nyt lydkort, som jeg fik et et firma til at installere. Så formaterede jeg, og derefter virker det ikke længere. Jeg har installeret drivere, men kan ikke udelukke dette problem. Lydkortet sidder ordentligt fast i pci-soklen, så dette er hellere ikke problemet.

Jeg har forresten kørt fejlfindingen, og dette hjalp heller ikke.

Lydkortet er et Creative SB live 5,1 digital

Mvh
Christopher Grønne
Avatar billede rebecca Novice
10. juli 2004 - 20:57 #1
Du skal sikkert bare have den rigtige driver, hvilket styresystem bruger du
Avatar billede rebecca Novice
10. juli 2004 - 21:04 #3
fandt lige denne også måske skulle du kigge lidt på den først...http://uk.europe.creative.com/support/drivers/search.asp?file=LiveDrvUni-Pack(ENG).exe
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 21:12 #4
Jeg Bruger XP. tak for svaret, når jeg prøver at installere driveren skriver den:

Setup Could not detect any Sound Blaster Live! Series on your system.

PLease ensure that your Sound Blaster hardware is properly installed before running the setup Program.

The Setup will now Exit.

Det betyder vel at jeg skal installere den fra cd'en??? JEg har ik den cd. Den beholdte de inde ved firmaet. Hvor kan eller kan man downloade den nogle steder?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juli 2004 - 21:23 #5
Ellers er det måske denne >> http://uk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=10&driverlang=&prod=264&drivertype=1
??

ellers prøv everest, for at være helt sikker på, hvilken version, osv. du skal bruge..O)
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 21:45 #6
Bartfreak. Da jeg downloadede dit første link og det virkede ikke. Den skrev bagefter det her:

Sound Blaster Live! Series Windows Drivers not found, Please install your Sound Blaster live! Series CD Before running this setup program.

Det andet link hvad er det til? Jeg har læst om det og kan ikke finde ud af det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juli 2004 - 21:48 #7
Det er bare et program der fortælle dig meget om dit hardware.
Msåke kortet egentligt hedder noget andet..?
Det er blot for at være helt sikker på hardware, før man henter software.
Men mener klart, at crativ, har en automatisk driver detect, eller update..??
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 22:06 #8
Tak For det :D Fandt ud af hvad mit lydkort hedder, eller det her er hvad programmet siger det hedder.

Enheds Beskrivelse    Type
Creative EMU10K1 SB Live! Audio Processor    PCI
Avatar billede rebecca Novice
10. juli 2004 - 22:39 #9
Der skal være et lille hvidt klistermærke på dit kort hvor der står et modelnummer med det kan du søge her >>>>http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 23:00 #10
Det kunne den ikke..... Her er mit modelnummer SB0220 Se om i kan finde en driver for jeg kan ikke finde en:(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juli 2004 - 23:38 #11
btw.. har du slået onboard lyd fra..?
Der er flere der har haft problemer med den driver,..http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=35416&foru=8&page=2

Jeg ville nok, fjerne alt software, derefter enheden i enhedshåndtering. Og se hvad der skete. 1. derefter prøve at indatllere driveren.>>sb live >> http://dk.europe.creative.com/support/drivers/search.asp?langID=12&file=LiveDrvUni-Pack%28ENG%29.exe&submit=S%F8g

Sound Blaster Live! 5.1>>
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=10&driverlang=&prod=152&drivertype=1

her er måske noget der kan hjælpe.??
http://dmzweb3.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=164,E=0000000000017096498,K=7726,Sxi=0,Case=obj(18044),Kb=Creative
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juli 2004 - 23:39 #12
Ps: jeg ved ikke hvilken der virker, da det ville være nemmere at hvis man kunne se kortet. Men jeg skyder på nr.2..O)
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
10. juli 2004 - 23:48 #13
Mange tak jeg vil gå igang med at prøve dem.... Jeg har prøvet at afinstallere driver men det gider den ikke have at jeg gør :?. Jeg har prøvet at sætte mine bøffer/headset til mit onboard men det virker ikke.
Avatar billede zenze Nybegynder
11. juli 2004 - 01:09 #14
Har du et plastickort og lidt tålmodighed 3-4 dage, så kan du købe en driver CD hos Creative Europe:
http://uk.europe.creative.com/estore/category.asp?cate=7
De drivere, som Creative har liggende er opdateringer, så dem kan du ikke umiddelbart bruge, men for ca. 50 kr. får du drivere leveret til døren på en CD.
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
11. juli 2004 - 01:22 #15
Tak zenze tror jeg vil gøre det.... Men venter lige for at se om en af mine venner har cd'en
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
11. juli 2004 - 13:25 #16
Tak Bartfreak. Den forum hjemmeside du gav mig virkede. Jeg har nu lyd igen :D
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. juli 2004 - 13:41 #17
okay..O)
Avatar billede christopher_g3 Nybegynder
13. juli 2004 - 10:44 #18
Sry fordi at i andre ik fik point men ved ik hvordan men gør :S sorry
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 11:07 #19
hvis andre vil ha´point, må de lige "sige" det..`?

Takker.O)
Avatar billede rebecca Novice
14. juli 2004 - 10:40 #20
bartfreak>>>Klare mig nok uden, desuden var det jo dig der kom med et svar han kunne bruge. :o) Have a nice day

Rebecca