Avatar billede -els-echelon Nybegynder
10. juli 2004 - 16:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke welde?!

Hej da.
Jeg har lavet en kasse, tilføjet en noise modifier og konverteret til en editable poly.

Efterfølgende har jeg lavet en tube og ligeledes konverteret den til en editable poly.

Til sidst har jeg så attached tuben til kassen, men jeg kan ikke welde nogen af vertexene fra tuben til nogen af dem på kassen - hverken med alm. weld eller target weld. Hvorfor?
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
10. juli 2004 - 16:18 #1
ok en mindre ændring af spørgsmål, da jeg selv regnede det ud - det skal selvfølgelig være editable mesh og ikke poly ;)

Tilgengæld kan jeg ikke finde ud af target weld-funktionen (som i dette tilfælde er at foretrække) i editable mesh - kan i mon istedet hjælpe med det?
Avatar billede osborne Nybegynder
15. juli 2004 - 23:39 #2
Jeg vil anbefale editable poly frem for editable mesh, da ed poly har langt flere "værktøjer" indbygget end ed mesh (som Discreet ikke udbygger så meget mere).

Det er helt rigtigt at du har attached dine ting sammen til een figur ..

Target weld funktionen nem at bruge.. men husk at der skal være "hul" i din figur figur for at du kan velde noget sammen. Dvs. f.eks. vælg polygon og slet toppen af din box (eller hvor du vil have hullet). Slet også noget på din tube.

Nu kan du vælge Target Weld .. klikke på et punkt på kassen og dernæst på tuben og så skulle de gerne welde sammen.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
18. juli 2004 - 09:29 #3
oehhh - det vidste jeg godt :D. havde bare lige glemt det :P

tak tak