Avatar billede xirb Nybegynder
08. juli 2004 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af fixt digitalkamera til ca. kr. 1800,-

Jeg håber I vil give mig et par tips til, hvilket køb I vil anbefale!

Hvad er bedste køb, når kriterierne er som følger:
Type: Digitalkamera
Pris: kr. 1800,- (max 2000,-) (nypris)
Zoom: optisk, min. 2x, helst 3x
Pixel: min. 2 MPixel, helst 3 Mpixel
Andet: Må meget gerne kunne sluttes til et TV, så billeder kan ses derpå
Kommende ejer: 22-årig ung mand! Dvs. det skal selvfølgelig kunne tage gode billeder, MEN han vil formentlig sætte *meget* stor pris på, at kameraet samtidig er lidt lille / fixt - frem for en stor kollos..

Jeg kender godt til alle tekniske detaljer i et digital kamera, men når det kommer til design, feel og billedkvalitet (som jo også afhænger af linse/optik osv..) er det svært at bedømme ud fra et foto af kameraet og
data-oversigten. Især mht. lille, fixt & god kvalitet til pengene. Derfor håber jeg på jeres råd, så min lillebror kan få sig en rigtig god
svendegave! :-)

Hvad siger I til fx Sony Cybershot?

TAK!
Avatar billede xirb Nybegynder
08. juli 2004 - 10:29 #1
Eller Nicon Coolpix? Erfaringer søges! :)
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2004 - 10:32 #2
Avatar billede mahler Nybegynder
08. juli 2004 - 10:37 #3
Jeg kan varmt anbefale Olympus Mju 300.
Det koster omkring 1.900,- hos www.kamerahuset.dk.

Det er solidt (metalhus), nemt at betjene og tager meget flotte billeder (farver, skarphed, etc).
Avatar billede xirb Nybegynder
21. august 2004 - 16:39 #5
Tak for alle jeres tips!

Det blev dog til en Nikon Coolpix SQ...

(Da kun én har svaret må jeg acceptere det som svaret..)