Avatar billede kristjan Nybegynder
03. juli 2004 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PHP-Forum (Phpbb), er kommet i vanskeligheder

Hey derude...

Er nået til det der med www.dinside/forum/install/install.php..

Har udfyldt formularen, men efter jeg har gjort det, siger den:

An error has occurred during installation
An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists

Nolge derude der ka hjælpe mig med hvordan jeg kommer videre??
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
03. juli 2004 - 20:04 #1
har du husket at sætte jeg kan huske hvilke men mapperne til 777 eller 666
Avatar billede kristjan Nybegynder
03. juli 2004 - 20:07 #2
ja jeg har.. den ska sættes til 666... og så var det jo jeg skulle tilbagestille den til 644, men ka jeg jo ikk før det med install er i orden..
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 20:14 #3
har du oprettet et en "mappe" i databasen til selve databasen?
Avatar billede kristjan Nybegynder
03. juli 2004 - 20:33 #4
i får lige linket her http://www.grobari.dk/forum1/install/install.php

JA så skal den udfyldes.. Det er mere de der Database-oplysninger jeg har problemer med.. En der lige kan gennemgå hvad det er jeg skal indtaste i dem..??
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 20:37 #5
det kan vi jo ikke udfylde da det er dine personlige oplysninger som du fik udleveret af web10, eller dem som du er hostet ved.
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. juli 2004 - 20:38 #6
hvis det er Web10 som jeg tror det er, mener jeg database navnet er det samme som domænenavnet, brugernavn og password er blevet sendt i en mail da du oprettede hotellet
Avatar billede dadane Novice
03. juli 2004 - 20:38 #7
I "Database Server Hostname / DSN:" skal der stå navnet på din database. Det er typisk localhost.

I "Your Database Name:" Skal der stå navnet på din database. Altså den database du har fået givet af dit webhotel.

I "Database Username:" skriver du naturligvis din brugernavn til din database. Under install kan det være nødvendigt med admin brugernavn (hvis der skelnes. Det gør der f.eks. hos TDC)

I "Database Password:" skriver du det tilhørende password

I "Prefix for tables in database:" skriver tabellerne skal starte med. Det er totalt ligegyldigt og bare en service til dig så du kan se hvilke ting der hører til databasen og hvilke der ikke gør (i din database).
Avatar billede dadane Novice
03. juli 2004 - 20:39 #8
Admin config giver næsten sig selv. Du skal selv vælge et brugernavn og password til admin. Det behøver IKKE (og anbefales ikke) at have spor med brugernavn og password til databasen at gøre.
Avatar billede kristjan Nybegynder
03. juli 2004 - 22:57 #9
hmm ja.. jeg prøver og prøver... men uden held.. og sjovt nok har jeg faktisk lavet det her for få uger siden hvor jeg klarede det uden problemer...
Jeg har styr på brugernavn og password, men ka bare ikke få det til at hænge ordentligt sammen..

og ja jeg har websted hos web10... men jeg forstår ikke det her:
Your Database Name:
Database Username:
Database Password:

Hva skal der stå her? Ka i komme med et eksempel?
Avatar billede kristjan Nybegynder
03. juli 2004 - 22:58 #10
og ska også lige sige at jeg har lavet en underfolder til forumet med navnet FORUM1.GROBARI.DK... er det passwordet dertil jeg skal bruge der ved database-oplysningerne?..

Ska nok finde ud af det.. :-)
Avatar billede dadane Novice
04. juli 2004 - 09:05 #11
Databasenavn er navnet på databasen. Typisk noget som hænger sammen med dit domæne navn. måske bare grobari

Databasebrugernavn er dit brugernavn. Det kan f.eks. være sql_user
Databasepassword er passwordet. Typisk noget i stil med Gje34fTe