Avatar billede crazyz Nybegynder
29. juni 2004 - 16:29 Der er 6 kommentarer

Router blokker for programmer!?

Jeg har problemer med at connecte til en IRC server.
Mange siger at problemet skyldes min router.
Jeg har fået besked på at åbne nogle porte på min router, men hvordan det gøres er jeg uvis om.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede portnoy Nybegynder
29. juni 2004 - 19:20 #1
Du skal åbne for port 6667 som er default port til IRC. Hvilken router bruger du?
Avatar billede crazyz Nybegynder
29. juni 2004 - 22:52 #2
Eahm.. Det har jeg jo ikke særlig meget forstand på :)

D-Link DI-804?

Giver det mening? :P
Avatar billede portnoy Nybegynder
30. juni 2004 - 10:22 #3
Du starter med at logg ind på routeren, start browseren og gå ind på 192.168.1.1
Når du er logget ind, finder du Advanced features og under det Open Ports.
Derinde angiver du hvilken ip adresse din pc har, så routeren ved hvor den skal forwarde trafikken til. Derefter angiver du hvilke porte der skal åbnes for. Mener at default porte for IRC er 6665-6669, men prøv selv at undersøge det, jeg er ikke så velbevandret i IRC.
Du kan finde en manual til din router her,
http://213.216.192.242/techdocs/Manual_V.02.pdf
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
30. juni 2004 - 10:33 #4
Du har ikke tilfældigvis en firewall installeret på din pc, som blokerer for programmet?

Alle udgående porte er åbnet som default.

portnoy>forwarding bruges kun, hvis man skal sætte en irc server op.
Avatar billede portnoy Nybegynder
30. juni 2004 - 11:15 #5
Vel også hvis han har lyst til at udveksle filer med andre via IRC.
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
30. juni 2004 - 12:42 #6