Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 00:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Musen bevæger sig

Hej. Jeg har en optisk mus fra Microsoft, har den senere tid oplevet at markøren søger andre steder hen end der hvor jeg bevæger den hen, ofte mod hjørnerne i skærmen, hvorefter jeg så kort efter igen har kontrol over musen. Har prøvet at skifte batteri, at sætte sender/modtager tættere sammen, at skifte port osv.... Er overbevist om, at det er noget software der forårsager problemet, men kan ikke finde ud af præcis hvad.... Har kørt regcleaner og ad-aware, og Norton Antivirus uden at de finder noget. HJÆÆÆÆLP.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. juni 2004 - 00:28 #1
Prøv spy sweeper (gratis)
http://www.spysweeper.com/download.html

Hvis det ikke hjælper så kør hijackthis og send logfilen herind:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm - find hijack i midten, du skal bare scrolle lidt ned..

Husk at opdatere spy sweeper, og ikke selv gøre noget i hijackthis
Avatar billede exp Juniormester
29. juni 2004 - 00:45 #2
Jeg har oplevet det samme, og det havde ikke noget med spyware eller lignende at gøre - det var simpelthen musen der var defekt...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 00:54 #3
Din kommentar her holder ikke vand "exp" *S*
Det kan altså godt være noget snavs som flytter rundt på den kære pil. Men selvfølgelig kan hardwaren være defekt.

Spørgsmål til opretter:
Har du installeret en driver til musen ?
Hvis JA - så prøv at afinstallere den igen og køre uden. Hvis det ikke hjælper er jeg mest tilbøjelig til at sige SNAVS og må derfor støtte den med HijackThis.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 00:58 #4
Sorry "exp" :(
Læste lige din kommentar igen og ser nu, at du jo ikke påstår, at det IKKE kan være snavs. - Tilgiv mig.
Avatar billede exp Juniormester
29. juni 2004 - 01:09 #5
victor-1 >>
Det var en defekt mus, den gjorde det samme på 5-6 pc'er jeg testede den på, hvoraf 2 af dem var linux-bokse... fik den også byttet uden problemer...
Avatar billede krogsager Nybegynder
29. juni 2004 - 04:22 #6
På en dell latitude sker det samme når keyboard'ed er defekt, hvilket sker ca. hver ottende måned.
Avatar billede cdc Novice
29. juni 2004 - 09:44 #7
Har selv oplevet det og skiftede musemåtte fra en der var meget mønstret til en i en farve, og problemet forsvandt
Avatar billede exp Juniormester
29. juni 2004 - 10:20 #8
/cdc >>
Var det en optisk mus?
Avatar billede cdc Novice
29. juni 2004 - 16:17 #9
ja
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 16:35 #10
HVORDAN HELVEDE GIR JEG POINT TIL DEM DER KOMMER M EN LØSNING?
Avatar billede cdc Novice
29. juni 2004 - 16:38 #11
spm. er jo hvem der kom med løsningen, og du behøver ikke at råbe :o)
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 16:40 #12
TAK
Avatar billede cdc Novice
29. juni 2004 - 16:41 #13
:o) og husk lige at slukke for din caps lock :o)
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 16:45 #14
hehe, thx
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:06 #15
Tyder jo på, at du har fået problemet løst - tillykke med det *S*
Men vil det sige, at løsningen på problemet var snavs på din pc, eller accepterede du bare det eneste svar som var lagt ?
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:12 #16
åbenbart snavs, der var flere svar hvis ellers du ser ordentligt efter
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:17 #17
Ok - jeg pudsede lige brillerne lidt og tog et kik mere på tråden. Og nej,- der er kun ét svar. Og det var det du accepterede *S*
Det er altsammen i orden - jeg ville bare gerne kende løsningen.

Go' vind fremover ;o)
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:23 #18
Der er flere løsningsforslag, det jeg accepterede, + bla dir eget forslag om evt at skifte mus og osse et forslag om at prøve en anden mus :-)
Avatar billede sztork78 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:26 #19
men, hvorom alting er, der var åbenbart noget spyware som drillede, og det er fjernet nu, ved hjælp af spysweeper. end of discussion