Avatar billede maxmull Nybegynder
28. juni 2004 - 20:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk til OS 9.2

Er det muligt at koble en stationær G4 til et trådløst netværk?

Og hvis det er muligt, hvad skal der så indkøbes?
Avatar billede straszek Praktikant
28. juni 2004 - 20:33 #1
Du skal have et airport kort(et trådløst netkort) til maskinen, det kan købes fra en apple forhandler. Dernæst skal du have et accesspoint også kaldet en basestation. Du kan her vælge enten apples egen airport, eller vælge en billigere model. F.eks en d-link.

Søren
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 20:38 #2
Du skal vel bare købe netkort, der undersøtter dit OS.
Dette kan være PCI eller USB netkort.
Om det er fra Apple eller en anden fabrikat er lige meget, bare dit os er understøttet med drivers.

Men appels airport er da ret så fedt!
Avatar billede maxmull Nybegynder
28. juni 2004 - 20:53 #3
Hvilke PCI kort er der som understytter OS 9.2?

Jeg kan ikke rigtig finde nogen!
Avatar billede straszek Praktikant
28. juni 2004 - 20:57 #4
Jeg har heller ikke hørt om nogen trådløse pci kort, her er det klart nemmest at benytte et airport kort efter min mening. Hvilken mac er det du har?
Avatar billede maxmull Nybegynder
28. juni 2004 - 21:12 #5
Det er en Blå G4 400 Mhz.

Så må jeg jo til at tjekke om der er mulighed for at sætte et airport kort i den :-)
Avatar billede straszek Praktikant
28. juni 2004 - 21:33 #6
Er du sikker på at det er en g4? - hvis det er en blå maskine så er de kun lavet som g3 ( se her: http://www.theapplemuseum.com/index.php?id=tam&page=personal&subpage=pmg3_bw&skin=specs)
og den har ikke mulighed for airport

Hvis det er en g4 (grå som denne: http://www.theapplemuseum.com/index.php?id=tam&page=personal&subpage=pmg4_pci&skin=specs )  så har den mulighed for airport

Søren
Avatar billede maxmull Nybegynder
28. juni 2004 - 23:15 #7
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. juni 2004 - 11:19 #8
Jeg ville aldrig overveje en trådløs løsning, da
et fastnet er betydelig hurtigere. Desuden undgår
du af blive udsat for skadelig elektromangnetisk
stråling 24 timer i døgnet.

Ja, jeg bruger også Mac!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. juni 2004 - 11:19 #9
elektromagnetisk = elektromangnetisk