Avatar billede k4sib Nybegynder
28. juni 2004 - 13:36 Der er 10 kommentarer

windows 98 2. udgave lukker ned.

jeg sidder og arbejder og bum går windows hen og genstarter??? hvad skal jeg gøre?? Tak for hjælpen!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. juni 2004 - 14:18 #1
det kan være alt
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. juni 2004 - 14:18 #2
- ik en joke, det ville vare rart med et par meldinger om:
- har du skiftet hardware/installeret ny software
- er det begyndt fre en dag til en anden
- er det ment du laver bestemte ting (er der bestemte handlinger der kan fremprovikere det)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. juni 2004 - 14:19 #3
- ja, og så skal jeg lige have lært at stave :-)
Avatar billede k4sib Nybegynder
28. juni 2004 - 15:53 #4
ihhh tak for kritikken... og grunden til jeg ikke kan stave er fordi jeg ikke er dansker.... når men ellers har du ret, mrmox2. oplysninger: der er ikke blevet installeret nyt hardware/software.
Problemet har stået på i næsten 4 uger.
Det sker ret tit når jeg arbejder med autocad(tegneprogram som bruger meget ram)
jeg har kun 128mb ram, skal snart have sat noget mere i.
er der mere jeg kan tilføje?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 01:39 #5
det med at stave var nu mig selv - det gik lidt hurtigt på tasterne (derimod ser jeg ingen fejl i det du skriver) - så håber ikke der er bad feelings :-)
jeg kan godt forestille mig at der kan være noget ram-problem i det, men jeg vil lige lave en kort liste over mulige fejlkilder, så kan vi tage dem en ad gangen.
mht hardwarefejl. ram og harddisk skal tjekkes. harddisk kan du tjekke med scandisk, ram kan du tjekke ved at hente windows memory diagnostic http://techrepublic.com.com/5100-6270_11-5173257.html
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 01:45 #6
mht softwarefejl kan det være enten windows (driverkonflikt eller defekte systemfiler) eller programmet selv.
windows: tryk på start-kør og skriv sfc , så får du et program op der kan tjekke windows systemfiler. hav din CD parat hvis den beder om det. Og kør windows update. som en extra sikkerhed kan du prøve at køre en online scanning mod virus, tjek active scan hos www.antivirus.dk
det kan også være en fejl i selve programmet. prøv evt at geninstallere det. det er muligt at mere ram kan hjælpe, men det kræver at der ikke er andre fejl i systemet, autocad 2002 kræver efter hvad jeg kan se kun 64 mb ram som minimum så det er nok ikke kun det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 01:51 #7
om der er mere du kan tilføje? det er svært at sige, med windows 98 er man i høj grad tvunget til at prøve sig frem. Det er en vigtig information at der ikke er lavet om på hardware eller software omkring det tidspunkt hvor fejlen opstod. det udelukker nemlig hardwarekonflikter og installation af drivere som windows får galt i halsen. prøv de her ting, og så venter vi og ser hvad der kommer ud af det - det kan jo også være at der kommer andre eksperter forbi med bedre ideer.
forresten: er det _kun_ i autocad, eller bare mest i autocad?
Avatar billede k4sib Nybegynder
29. juni 2004 - 11:16 #8
hej mrmox, nej der er ingen hard feelings! jeg får installeret noget mere ram idag, så jeg håber det retter op på problemet. ellers køre jeg igennem de ting du har skrevet, men intet ind til vidre. Tak for hjælpen=)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:55 #9
sæl tak - hvis det virker med den ram du har købt, så bare læg et svar og accepter det. det er altid fint når spørgsmål bliver lukket :-)
hvis det ikke virker, så regner jeg med at høre fra dig .. go sommer
Avatar billede k4sib Nybegynder
30. juni 2004 - 18:05 #10
Go sommer!