Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 19:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

valg af dv video kamera

1 budgettet er 6500 dkr
2 varen må gerne være fra technicdirect.de

3 dv ind/ud gange til redigering (iee1394 firewire)
4 billed stabilisator
5 god ved lav belysning
6 night vision hvis muligt

som udgangs punkt har vi set på panasonic gs 120 med 3ccd sensorer og panasonic gs 15 med alm ccd sensor

den må desuden gerne have stor viewfinder skærm minimun 2,5"

hvad er jeres bud mærkerne må gerne være , målet er så meget så muligt for pengene og med 6500 i tyskland så skulle man jo kunne få mere for pengene der nede  :

sony
jvc
panasonic
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juni 2004 - 19:41 #1
Jeg har lige købt et JVC DV4000 hos http://www.schnaepp.de/index.php?kat_id=4&uk2_id=2&uk3_id=1 i Tyskland. Jeg er rigtig godt tilfreds med dette kamera og leveringen gik perfekt. Prisen holdes under 6500 kr. alt incl. Det har alt det du ønsker, dog ikke 3ccd.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 21:32 #2
godt alternativ du kommer med har den også night shoot ?

jeg ser den har en sokkel til mikrofon på toppen har den stik til sådan en ?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juni 2004 - 21:40 #3
Ja der er stik til mikrofon og den har også nightshoot. Jeg skal dog indrømme at kvaliteten af optagelser foretaget i mørke ikke er de allerbedste, man kan sagtens se hvad det er der er optaget, men billederne går ligesom i ryk. Så det er nok ikke en funktion jeg vil bruge ret meget.

Kameraet har også dv/analog ind og ud hvilket jeg sætter pris på.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juni 2004 - 21:42 #4
....og kameraet har en 3,5" lcd skærm.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 21:52 #5
hvor god er stabilisatoren i den

når der er dvi ind hvad bruges det til er det baseret på man kan sende det man redigeret om tilbage til kameraet ?

følger der redigerings software med ?

hvor handlede du ? er det hos kelkoo
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juni 2004 - 22:42 #6
Stabilisatoren er udmærket, men hvor god den er kan være lidt svært at svare på, det kommer an på i forhold til hvad?

DV in bruges til at føre billederne tilbage til kameraet.

Det software der følger med, er ikke værd at snakke om, det er lidt gammeldages.

Som tidligere nævnt, handlede jeg hos www.schaepp.de i Tyskland.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
26. juni 2004 - 22:43 #7
forkert adresse, det er www.schnaepp.de
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 01:14 #8
hvis der er andre på experten med ideer er de velkommen
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 22:52 #9
du får lige lidt poing for dit forsøg nu er det ikke mig der skal have kamera men min bror .
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juni 2004 - 22:55 #10
Mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2004 - 09:47 #11
hans valg faldt på panasonic gs200 som er bestilt
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
04. juli 2004 - 10:16 #12
Det er også et rigtigt fint kamera med 3ccd hvilket giver et godt billed. Det har alle de tilslutninger et godt kamera skal have. Det har dog "kun" 2,5" skærm.

Kunne I holde prisen under 6.500 kr. ved at købe det i Tyskland?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2004 - 12:01 #13
7200,- og så er den herhjemme fra

nu trækker han momsen fra så den bliver lidt billigere der