Avatar billede alvira Nybegynder
23. juni 2004 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Index login!

Hej!
Jeg sidder med et major problem.
Jeg er ved at lave en test side og ønsker et ganske simpelt login til index siden

Når de skriver Url skal der bare være en blank side, med evt. et popup vindue eller en side med login. Hvis korrekt login skal de videre sendes til den korrekte index side. Hvis ikke, skal de bare blive på login siden.
Man skal helst ikke kunne se password i ”vis kilde”
100 point for denne kode

På forhånd tak for hjælpen

//A
Avatar billede jaw Nybegynder
23. juni 2004 - 23:02 #1
Har du mulighed for MySQL-database?
Avatar billede alvira Nybegynder
23. juni 2004 - 23:03 #2
Ja, og siden er opbygget i phpnuke.

//A
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 00:11 #3
Der er jo allerede Login indbygget i phpnuke ?!

Hvis du ikke vil bruge dette login, tror jeg du må benytte '.htacces' (http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/).

At rode med login-systemet i phpnuke er ikke noget der kan anbefales!
Avatar billede alvira Nybegynder
24. juni 2004 - 00:17 #4
Korrekt, der er et login system indbygget i PhpNuke. Men min forespørgsel gik også mere på at man skulle bruge "login" inden du overhovedet så siden. Og gerne uden om PhpNuke.
Evt. et nyt index med login der så sender personen videre til index for nuke - kaldet indexETNUMMER.php hvis de har korrekt login.

//A
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 00:27 #5
Den slags bruger jeg altid .htaccess til, det er MEGET nemt at sætte op og noget af det mest sikre du kan komme i nærheden af :)
Avatar billede alvira Nybegynder
24. juni 2004 - 00:31 #6
Mig - eller virker linket ikke pt?

//A
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 07:36 #7
Linket virker ikke pt.
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 07:51 #8
Du skal lave to filer:

Den første skal hedde '.htaccess' og den SKAL hedde præcis som der står med punktum først! Gå ind i notesblock og skriv ".htaccess" (husk ""), når du gemmer. Den anden fil kalder du 'htpasswd'.

'.htaccess' skal indeholde:

AuthName "Du skal logge ind, din bavian!"
AuthType Basic
AuthUserFile /xxx/xxx/xxx/htpasswd (Den fulde sti til htpasswd)
require valid-user

'htpasswd' skal indeholde:

brugernavn:krypteretkodeord

'.htaccess' ligger du i den mappe du vil beskytte, 'htpasswd' ligger du et andet sted, helst underfor dit webscope.

Du kan kryptere dit kodeord her: http://www.euronet.nl/~arnow/htpasswd/
Avatar billede alvira Nybegynder
18. juli 2004 - 16:02 #9
Jeg har valgt at lukke denne da jeg benyttede følgende script i stedet for. jeg kunn esimpelthen ikke få de andrfe til at fungere:

function CheckPassword() {
  var username=document.login.username.value;
  var password=document.login.password.value;
  location.href = username + password+'.php';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
  onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Brugernavn: <input type="text" name="username">
Password:  <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
  onclick="CheckPassword();return false;">
</form>