Avatar billede sbay Nybegynder
23. juni 2004 - 13:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

rollestyring af view

Hvordan kan man styre at kun folk med en bestemt rolle skal kunne se dat i et view - jeg søger den nemmeste løsning ikke den pæneste :-)

Det gør ikke noget at viewet bare er blankt hvis man ikke har den rigtige rolle!
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 13:44 #1
version?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 13:45 #2
Kunne personer uden rolle finde på at trykke <Ctrl-Enter> for at se docproperties? gør det noget?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 13:46 #3
N6 har kolonnespecifik HideWhen. Det burde være løsningen
Avatar billede sbay Nybegynder
23. juni 2004 - 13:46 #4
version 6.5 - nej det gør ikke noget - det kunne de aldrig finde på :-) (Læs: finde ud af)
Avatar billede sbay Nybegynder
23. juni 2004 - 13:47 #5
og formulaen for at hente en brugers rolle????
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 13:50 #6
@UserRoles

Jeg plejer at lave en HideWhen formel der ligner følgende:

! (@UserRoles = "[Rollenavn]")

Hvis du vil tallade flere roller, så følgende:

! (@UserRoles *= "[Rollenavn]" : "[Rollenavn2]")
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 13:53 #7
husk * ved flere. Det er permutaionsoperatoren. Den opererer "alle med alle".
*= sammenligner således alle forekomster til venstre med alle forekomster til højre.
= sammenligner kun parvis venstre med højre
Avatar billede sbay Nybegynder
23. juni 2004 - 13:53 #8
Ahh - dejligt nemt og simplet - supertak - og husk at lave et svar ;-)
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. juni 2004 - 13:55 #9
Du burde overveje at bruge readers felter. Det er den rigtige måde.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 14:05 #10
Det er selvfølgelig rigtig. Hvis det er kolonner du vil skjule, så anvend roller, hvis det er rækker, så er det helt klart Readers-felter der faktisk er den eneste løsning.
En anden mulighed er at du kan skjule et view helt for ikke godkendte brugere.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2004 - 14:06 #11
Problemet med Reader felter kan her-og-nu være at alle dokumenter skal opdateres.
Avatar billede sbay Nybegynder
23. juni 2004 - 14:06 #12
lige nu er det helt fint sådan her - men senere vil jeg klart bruge readers felter!