Avatar billede kabuu Nybegynder
22. juni 2004 - 08:02 Der er 1 kommentar

Lidt forskelligt om netværk

Hej, jeg ville høre om det er muligt at ikke lade andre se ens Printer mappe og Planlagte opgaver, når de går ind på ens computer over netværket?
Hvordan sætter man adgangskontrol på sig computer altså, så de skal angive bruger og kode til at komme ind på ens delte mapper over netværket? Jeg køre XP!
Jeg har trådløst internet fra min boligforening, og har 2 computere, så jeg har delt den trådløse internet forbindelse, det virker også fint nok når jeg har deaktiveret min firewall, når jeg altivere den virker det ikke længere, er der nogen der ved hvordan indstiller den så jeg kan have begge computere på nettet og firewalen aktiv. Jeg har Norton Internet Security 2004.
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Tak
VH Thomas
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2004 - 09:01 #1
du kan sætte ip-adressen ind som trustet ip! i din firewall

Du kan ikke gøre det med adgangskoder! eller retter jo! hvis folk ikke er oprettet vil de blive promtet for brugernavn og password (kun hvis dine drev er ntfs)