Avatar billede sjtf Nybegynder
17. juni 2004 - 15:49 Der er 11 kommentarer

usb 2.0 og win xp

Hej jeg har lige fået en ny computer hvor der er usb 2.0 porte men dem kan jeg ikke finde i bios, mit bundkort er:
ASRock M266A
hvad kan problemet være?

sjtf
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 15:53 #1
Hvorfor skulle du finde dem i BIOS?
Avatar billede sjtf Nybegynder
17. juni 2004 - 15:57 #2
for at se om de er aktiveret
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 16:01 #3
Det kan du se inde i Windows...
Avatar billede halifax Nybegynder
17. juni 2004 - 16:31 #4
Gå i Enhedshåndtering, udvid plustegnet ud for USB-controlere. Her kan du se dine USB porte. Står der noget med "udvidet" eller "enhanced" er det USB 2.0
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. juni 2004 - 16:56 #5
her ka du hente en manual til dit board http://www.asrock.com/Drivers/Manual/ASR_UM/M266A_UM.pdf , på side 21 under "Advanced Chipset Setup" er det vist ;)
Avatar billede sjtf Nybegynder
17. juni 2004 - 18:13 #6
@cp1

Der står ikke noget om usb 2 når jeg er der.
@Halifax
der står enhanced

sjtf
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. juni 2004 - 18:19 #7
når der står enhanced har du usb 2 , hvorfor punktet ikke findes i din BIOS ved jeg ikke...måske en BIOS opdatering ?
Avatar billede sjtf Nybegynder
17. juni 2004 - 20:07 #8
kan jeg opdater bios når jeg ikke har et floppy drev?

sjtf
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. juni 2004 - 20:15 #9
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2004 - 03:06 #10
Hvad er problemet med "dem kan jeg ikke finde i bios".
Jeg mener, virker dit USB eller virker det ikke?
Går du til samme sted i Enhedshåndtering som nævnt ovenfor og højreklikker på enhanced host-controler og vælger Egenskaber vil du se om der står "Denne enhed virker korrekt".
Avatar billede sjtf Nybegynder
18. juni 2004 - 05:42 #11
halifax

der står at den virker korrekt, men når jeg sætter min printer eller en anden ting i kommer der en meddelse, at det er en ukent enhed og at den ikke virker.

jeg har fundet den inde i bios, og deer er usb portende åbende, hvad kan mit problem værer?

sjtf