Avatar billede oettinger Nybegynder
16. juni 2004 - 23:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kamera til Animation

Hej

Jeg vil købe mig et Digitalt Kamera. Det skal hovedsageligt bruges til stopmotion og clay Animation. Jeg søger forslag til køb, anbefalinger, gode råd, til bl.a. specifikationer osv. Jeg har kigget på Nikon d70;
http://www.nikonusa.com/template.php?cat=1&grp=2&productNr=25214
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/
Men jeg ved ikke om det har hvad jeg skal bruge. Om det er for dyrt/prof. (har egenskaber jeg ikke skal bruge) til det formål jeg skal bruge det til.

MVH Johan Oettinger
Avatar billede bizty Nybegynder
17. juni 2004 - 10:39 #1
Kameraet ser jo rigtig godt ud, men når du skal bruge det til stopmotion kunne jeg forestille mig at du gerne ville have mulighed for fjernbetjent udløsning. F.eks. ved hjælp af et kabel som sættes til kameraet. Det bør du nok tjekke om kameraet understøtter.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
17. juni 2004 - 20:16 #2
Det er et godt kamera...! Som jeg før har givet til kende herinde er jeg mest til Canon. Men Nikon vs. Canon er ren smagssag. De er lige gode...
Altså mht. om kameraet "kan for meget", det kunne jo være du havde brug får det en dag og så er det jo fedt ikke at skulle skifte ud!
Jeg mener personligt at man aldrig kan få et kamera der kan for meget... Selvom det har funktioner du ikke skal bruge er det et meget bedre kamera end mange andre og det giver dig en bedre kvalitet.
Nikons d70 er et semi-proff kamera på højde med Canons 300D... Du vil ikke fortryde at købe et slr kamera... Det giver dig et resultat der er mange gange bedre end div compact kameraer. Men tjek lige Canon ud inden du køber Nikon ;)
Sorry hvis det hele lyder lidt usamhængende, jeg har ikke sovet i nat ;)
Håber du kan bruge det til lidt ellers må du lige spørge lidt ind til noget, så skal jeg nok nørde lidt ;)
-Matt B
Avatar billede oettinger Nybegynder
26. januar 2006 - 00:52 #3
er der en der vil have points?
Avatar billede oettinger Nybegynder
29. januar 2006 - 13:46 #4
Det tager jeg som et nej