Avatar billede brynil Nybegynder
16. juni 2004 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af data - i store træk

På flere sites tilbydes 'Printervenlig udskrift'. Jeg ved ikke om deres sider var opbygget med xml, men jeg studser lidt over ikke at have stødt på begrebet hvor jeg har læst om xslt.

Når man har dannet en html side (en tabel måske)v hj af xslt, så kunne det være rart at få mere kontrol over en udskrivning og fx tilbyde en udskrift i stående eller liggende format eller andre forhold.

Er det noget der er rimeligt ukompliceret med xslt?

Jeg er ikke ude efter specifik kode, men gerne hvor og hvad jeg skal kigge på!
Avatar billede davidchristensen Praktikant
19. juni 2004 - 02:51 #1
Du laver en .xsl-skabelon for hver forskellig design du vil have. Skabelonerne henter så data fra den samme xml-fil. Det er sådanset dét der er xml/xsl-princippet i nøddeskal

David
Avatar billede davidchristensen Praktikant
19. juni 2004 - 02:52 #2
..i een nødeskal
Avatar billede brynil Nybegynder
19. juni 2004 - 10:48 #3
Ja, men det er nu lidt for store træk. Det gælder jo for al transformation.

Fx. ligesom html table - hvis jeg vil danne en tabelstruktur til udskrift, som er mere printervenlig/stabil, skal jeg anvende FO eller er der koder tilgængelige der kan bruges?

(PS! jeg er først retur 22/6 )
Avatar billede brynil Nybegynder
25. juni 2004 - 18:15 #4
Nå, men hjælpen er da til at overse! Forøvrigt, så heder det vist ..i en nøddeskal!
;-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
26. juni 2004 - 14:30 #5
FO er når man vil lave pdf-filer.. Men man kan jo sagtens lave hmtl der har en bestemt style, så det kommer ud af printeren som du vil have det. Det vil jeg anbefale, da FO er lidt omstændigt.. :)
Avatar billede brynil Nybegynder
26. juni 2004 - 16:22 #6
Ja, men jeg synes lige netop at html sider driller når de skal udskrives. Jeg har ikke så meget kontrol over dem at jeg fx kan få et bredt skema ud i landscape, hvis det er det jeg ønsker eller tilpasse font-størrelse for at mase det sammen til 1 side bredde. Det er nærmere den situation jeg søgte en vejledning til.