Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 08:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

forwarding e-mail til flere

Hej eksperter.
Kan det lade sig gøre at forwarde sin e-mail til flere personer ?
ala xxx@sdsds.dk, fgfgfg@sdsds.dk

vh
thjoe
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 08:31 #1
Ja
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 08:33 #2
Via funktion videresend
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 08:37 #3
Virker kun ved en person. f.eks. ffdff@dfdf.dk
og ikke når jeg skriver:

sddf@dfdfd.dk,sdsdds@dfddf.dk
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 08:43 #4
Er det via script, UI, backend eller klient. Prøv at beskriv problemet lidt mere konkret
Avatar billede yeager Nybegynder
15. juni 2004 - 09:14 #5
Nu spørger jeg nok meget dumt.... har du prøvet med semi-kolon som divider?
MvHans
Avatar billede jogii Nybegynder
15. juni 2004 - 09:47 #6
Det er ret afhængig af hvilket interface du anvender til at sende med.
Hvis det er UI (formularer til indtastning, som sendes), så vil formularen splitte strenge op i enkeltelementer separeret med f.eks. , og ;.
Hvis programmerer med funktioner (@Formula, LotusScript eller Java), så skal adresseelementerne være i Liste/Array-format.
I @Formula gøre det nemmest hardkoded med listeseperatoren ":".
_modtagere := "Peter@mail.dk" : "sanne@hjemme.dk";
@MailSend( _modtagere ; _copyTo ; _blindCopyTo ; _subject ; _remark ; bodyFields ; [ flags ] )

Hvis modtagernavnene ligger i andre felter og disse felter ikke er af "Multi Value" typen (hvilket automatisk giver listeformat), så kan du anvende @Explode for at konvertere tekststrenge til tekst-lister. (@Implode laver en liste om til én streng).

I LotusScript skal et felt ALTID tilgås som et Array. Hvis feltet kun indehodler én værdi, så tilgås værdien med doc.FELTNAVN(0)  . Hvis det er en liste, så vil doc.FELTNAVN være et array, som kan håndteres på vanlig vis.
Avatar billede wise Seniormester
15. juni 2004 - 10:28 #7
jeg læser fgthjoe's spr somom han prøver at rette dette via persondokumenterne og altså ikke via en agent!

Jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 10:32 #8
Det er i persondokumentet. Jeg prøver lige med ; istedet for ,
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 10:37 #9
Det vil ikke virke for feltet er ikke multivalue, så kun en adresse er tilladt
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 11:33 #10
Ja, det virker desværre ikke. Kan man lave en persongruppe istedet ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 12:16 #11
Ja det skulle der ikke være nogle problemer i
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 14:47 #12
Kan den laves "skjult", så mine brugere ikke ser den når de kigger i adressebogen ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. juni 2004 - 14:54 #13
Ja, men feltet vil altid være synligt via dokument egenskaberne
Avatar billede jogii Nybegynder
15. juni 2004 - 15:11 #14
Du mener hele gruppen skal skjules, ikke sandt?
Er det én person du vil gøre dette på? Så kunne en idé være at oprette en "fiktiv" gruppe og navngive den "kryptisk", f.eks. "&%personliste1" og angive dette gruppenavn i videresendelsesfeltet.

Der er mange andre måder at skjule det på, dette er den simpleste.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. juni 2004 - 23:07 #15
Ok. tester det torsdag. Er ikke på kontoret i morgen
Avatar billede mmmtm Nybegynder
25. juni 2004 - 00:54 #16
/lytter - og nu har det vist været torsdag et par gange :-)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
28. juni 2004 - 09:50 #17
Jo.....et par torsdage er gået forbi. Jeg har oprettet en persongruppe og nu virker det, men det kunne være rart at man kunne skjule gruppen.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
25. september 2004 - 21:15 #18
havde glemt at lukke spørgsmålet. Ikke relevant mere. Men I må gerne smide et svar hvis I ønsker at dele. Tak for svarene.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
21. februar 2005 - 22:46 #19
lukker det nu