Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
14. juni 2004 - 09:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan ser jeg alle slags videoer på pc

Hvordan kommer jeg til at kunne se alle slags "videoer"
på min pc ?? AVI, WMV, osv

Nedenstående kunne jeg heller ikke lige greje. Det er måske ikke så kompliceret, men jeg har lige brug for lidt guidening.

In order to play this file, you need to upgrade your media player to a version compatible with Windows Media Rights Manager V7. Select View Compatible Players below to see a list of compatible media players.
If your current media player does not have a Windows Media Rights Manager V7 compatible version, you should select a different player with the Windows Media Rights Manager V7 identifier.
Avatar billede peet-49 Novice
14. juni 2004 - 09:25 #1
Jeg bruger Power DVD og DivX
Avatar billede c-holst Novice
14. juni 2004 - 09:32 #2
så er der jo også windows mediaplayer, meget udskældt blandt eksperter, men jeg synes nu den fungerer udemærket, dog ikke til dvd

og så kan du jo få brug for nogle codecs til diverse avi film. hvis det fx kn er lyden du hører mens filmen er sort
http://www.headbands.com/gspot/
til at finde ud af hvilket codec du skal bruge, kan du bruge dette lille proram.
efterfølgende kan du søge på det i google.

ofte anbefales folk såkaldte codecpacks, men de er desvære tit fyldt med spyware m.m.

dog kan jeg anbefale dig en, som ikke er så slem, så hvis du har lidt styr på at komme af med spyware igen :-)
Avatar billede Chewie Novice
14. juni 2004 - 09:36 #3
Jeg bruger edske´s codec pack som kan findes her http://home.hccnet.nl/h.edskes/finalbuilds.ht så kan du køre det meste i Windows mediaplayer
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 09:58 #4
Har faktisk lige smidt en nyhed på min egen side i dag, om dette problem.
Kig her:  http://www.digitalempire.dk/news/news.php
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 12:21 #5
du kunne også prøve ffdshow:
(http://sourceforge.net/projects/ffdshow)
understøtter mange codecs!
se eventtuelt her, hvad den understøtter:
http://www.eksperten.dk/spm/509546
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
14. juni 2004 - 13:07 #6
Jeg har fulgt phatlasses råd og nu funger avi - nu mangler jeg bare wmv. Er der noget der direkte kan bruges på wmv en ??
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 14:25 #7
Hvis du har den nyeste Windows Media Player installeret, skulle den være klaret. Hent den via Windows Update....
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juni 2004 - 15:07 #8
jeg har efter mange problemer med forskellige godecs fundet frem til flg.. hvis du har DivX, Xvid og AC3-filter inde og også har et DVD prg installeret, kan du se alle de gængse formater, har selv kørt med de codecs i de sidste 2 år og er endnu ikke stødt på nogen jeg ikke kunne se eller som gav problemer.
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 17:03 #9
helt enig med nopsen på dette punkt!
kører også kun med DivX, XviD og ac-filter og et DVD-program...
Har heller ikke haft nogen problemer med afpildning af video-filer!
Avatar billede c-holst Novice
14. juni 2004 - 17:59 #10
den var ny, skal straks afprøves næste gang jeg hjælper en med et et lignende problem.
Avatar billede c-holst Novice
14. juni 2004 - 18:00 #11
faktisk må vi i så fald sige, at indslag nr 1, ikke er helt ved siden af, om end lidt kortfattet
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 23:44 #12
Bliver da også lige nød til at sige at jeg er 100% enig. Med nopsen's kommentar kan man afspille 95% af alt hvad man støder på.
Til de sidste 5% er Gspot jo et genialt stykke værkstøj, som c-holst allerede har linket til.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
15. juni 2004 - 22:55 #13
jeg tester det lige og kommer tilbage - det er som om det er vmw en der er problemet. betyder det noget at jeg kører med win 2000 ?
Avatar billede nopsen Ekspert
15. juni 2004 - 23:10 #14
nej det skulle ikke betyde noget.

du skal lige lige afinstallere alle de codecs du evt har installeret under tilføj/fjern programmer, og først derefter installere de 3 jeg nævnte.
Avatar billede basicq Nybegynder
18. juni 2004 - 23:46 #15
Jeg har brugt vlc player i meget lang tid og har aldrig haft en film jeg ikke kunne se. Den er super...

http://www.videolan.org/vlc/