Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. juni 2004 - 17:53 Der er 15 kommentarer

Windows er ustabilt

Jeg har prøvet alt muligt som jeg har fået at vide fra en der kalder sig resist. Men IE og Media Player rapporterer stadig om fejl hele tiden. Har geninstalleret det flere gange.
Har også scannet for virus flere forskellige steder.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 18:00 #1
... du må lige henvise til (åbenbart) tidligerer tråd ...
Avatar billede punk_fm Nybegynder
13. juni 2004 - 18:02 #2
Hmm..

Jeg kan kun forslåg dig at slette WMP, og IE.

Så hent den gratis version af RealPlayer på www.real.com istedet for Media Player

Og

Hent Netespace istedet for IE.. http://channels.netscape.com/ns/browsers/default.jsp

Hjalp det?
Avatar billede nopsen Ekspert
13. juni 2004 - 19:57 #3
punk fm> hvis hans windows system laver en fejl, skal han så også slette windows og istedet installere linux?
var det ikke bedre at få afdækket hvad der er galt med systemet?
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2004 - 20:16 #4
De tidligere spørgsmål fra spørger som næsten det samme! http://www.eksperten.dk/spm/508067
http://www.eksperten.dk/spm/509114
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. juni 2004 - 20:26 #5
Er enig med nopsen.
Det er kun IE og Media Player.
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. juni 2004 - 22:59 #6
forslag:

prøv først:skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din win cd i drevet,når det er færdigt,genstart pc'en , se om det har hjulpet , hvis ikke ka du prøve med en repair af windows
-------------------------------------------------------------------------------------

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en

repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK!!! ALLE UPDATES OG SERVICE PACKS FORSVINDER VED EN REPAIR
DE SKAL INSTALLERES EFTERFØLGENDE !!!

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

                    DENNE DEL HAR KUN RELEVANS HVIS MAN IKKE
                    HAR SERVICE PACK1 INSTALLERET !!!!(er blevet fikset i sp1)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller

opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared

Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil:

%Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
-------------------------------------------------------------------------------------
her er der en site med billeder af proceduren
Windows xp Pro: http://www.windowsreinstall.com/winxppro/installxpcdrepair/indexfullpage.htm

Windows xp Home: http://www.windowsreinstall.com/winxphome/installxpcdrepair/indexfullpage.htm
Avatar billede jean_paul Nybegynder
13. juni 2004 - 23:36 #7
Har godt nok Win98
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 00:07 #8
SFC er prøvet, geninstallation af IE og Mediaplayer er prøvet.
Næste træk er at installere win98 oveni den gamle installation, men tag backup af ALT du ikke vil miste først, det kan ende med at format C: er eneste løsning.
Avatar billede jean_paul Nybegynder
14. juni 2004 - 02:18 #9
damn har ellers lige downloadet mange mp3 filer efter den sidste formatering
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 10:02 #10
Hvilket så også har medført et ustabilt windows, prøv at fjerne det P2P program du bruger og se om det ændrer noget.
Avatar billede jean_paul Nybegynder
15. juni 2004 - 17:51 #11
Okay...
Men tror ik det er det
Avatar billede jean_paul Nybegynder
16. juni 2004 - 22:46 #12
Når explorer rapporterer om fejl står der noget med Modname:oleaut32.dll
Vil det sige, det er den fil der er fejlen?
Avatar billede jean_paul Nybegynder
16. juni 2004 - 22:48 #13
For det samme står også når jeg åbner Windows Media Pplayer...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. juni 2004 - 00:51 #14
Her kan du hente en ny oleaut32.dll
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?oleaut32
HVIS den er blevet "mishandlet" ....
Avatar billede jean_paul Nybegynder
20. juni 2004 - 19:31 #15
Ved ikke om den er "mishandlet" men der, er det der står når den rapporterer.
Sker der noget hvis jeg henter en ny oleaut32.dll ?