Avatar billede nitram30 Nybegynder
12. juni 2004 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Gif billede + opdatering

Hejsa!

Kan jeg med wap vise et gif/jpg billede på min mobil?
Ved jeg kan men er i tvivl hvordan koden skal se ud.

Men nu noget helt andet den side med billedet kan jeg opdatere den hvert 10 sekund så jeg ser det som en opdatering af siden på min mobil tlf.

---
Mvh
Martin
Avatar billede nitram30 Nybegynder
12. juni 2004 - 11:09 #1
Mobilen er en nokia 3200.
Den kan også XHTML.
Dermed vil jeg mene den også kan html.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. juni 2004 - 10:33 #2
Hvis du har nok kontroll over serveren din, kan du nok utstyre bildet med "Refresh:20" i HTTP, eller tilsvarende <meta http-equiv="Refresh" content="10;"> i html-head. Men jeg er usikker på om en refresh av html-koden vil hente nytt bilde. Cache-Control: max-age=10 er trolig mindre agressivt.

Kan du gi oss en URL til bildet, så jeg kan se hvilke headere det har?

Med 3410 og 3510i har jeg bildeproblemer: Skjermen er akkurat stor nok til å kunne se et forståelig bilde, men jeg får ikke telefonen til å bruke hele skjermen til å vise bildet. Og hvis jeg lenker direkte til bildet, oppfatter 3410 det som et forsøk på å hente en ny screensaver. 3510i er litt greiere, jeg får valget mellom å åpne eller å lagre, men får ikke se bildet i full screen mode.

Jeg tror ikke du skal regne med å kunne lese HTML, hvis telefonspec'en sier XHTML.

Du er vel like interessert som meg i få vist bildet på full skjerm? 3200, den har 128x128 display, jeg har snart en testside for det (FTP-problemer).
Avatar billede nitram30 Nybegynder
16. juni 2004 - 16:06 #3
Jeg har testet med rå HTML. Det virker fint nok.
En ganske alm hjemmeside i html kan jeg se. Men der er selvfølgelig også begrænsninger. Med Nokia 3200 kan jeg se store billeder. Da jeg kan manorere rundt på billedet med knap på tlf. Så der er vidst ikke de store begrænsninger på billede størrelsen til nokia 3200.

Ved at lave en side i wml har jeg indlagt en refresh med "timer value"

Men nu er mit problem bare at jeg ikke kan se et jpg billede på mobilen hvis det kommer fra CounquerCam.
Men kig under linket http://www.eksperten.dk/spm/510523
Avatar billede nitram30 Nybegynder
16. juni 2004 - 16:06 #4
Skal vi dele point?
Avatar billede janegil Nybegynder
16. juni 2004 - 16:10 #5
tja, gjerne det, men gi meg først URL til det problematiske bildet fra CounquerCam ?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
16. juni 2004 - 16:14 #6
Billedet skal bare være gif.
Det findes åbenbart et utal af jpg formater som kan og ikke kan være kompatibel.
Men vil du stadig have et link til det jpg billede?
Avatar billede janegil Nybegynder
16. juni 2004 - 16:29 #7
Ikke hvis du vet at det er selve JPEG-formatet som er uspiselig. Og det er det jo, hvis en tur innom en editor er medisin nok.
Avatar billede nitram30 Nybegynder
16. juni 2004 - 16:53 #8
Vil lige prøve at downloade en nyere ver. af CounquerCam.