Avatar billede breuter Nybegynder
10. juni 2004 - 16:29 Der er 3 kommentarer

Disk Image af Mac OS preload.

Findes der et "Ghost" system, som kan boot en Mac G4 PowerBook  fra en CDrom og tage et image af disken til f.eks en ekstern USB disk, så man derved har et images af det preloadede system FØR den første opstart af maskinen.

Mvh
Brian Reuter
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juni 2004 - 16:37 #1
Avatar billede breuter Nybegynder
10. juni 2004 - 16:50 #2
Jeg har hørt om CC, men den skulle gerne kunne startes fra en CD som i forvejen har booted Mac'en, så preload'et på Mac'en er urørt. Er det muligt med CC??
Avatar billede egonspock Seniormester
10. juni 2004 - 19:23 #3
Hvis du har en firewire-Mac, kan du forbinde de to vha. firewire. Starte for den anden mac først, derefter holder du t-tasten nede på din Powerbook og starter den.  Så burde den åbne som almindelig firewire harddisk på din anden Mac, og du kan så bruge CCC til at kopiere drevet.