Avatar billede coolmike Nybegynder
09. juni 2004 - 11:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows sharet mappe låst ?

Jeg har netop oprettet et MAC share på en windows 2003 SBS server og det ser ud til at virke "fint"
Jeg kobler op via en MAC 9.2 (kender INTET til MAC) og får også lov til at logge ind med brugernavn og password. Jeg kan dog ikke få lov til at gemme noget på disken da MACen siger den er låst. Hvis jeg opretter flere mapper kan jeg også browse ned gennem dem.
Hvis jeg tager info på mappen er der briller og blyant hvilket må betyde skrive og læse adgang?
Jeg synes jeg har givet rettigheder på kryds og tværs fuld control til everyone, domain users osv. Er der noget jeg har glemt? findes der en "macbruger" der skal ha´ rettigheder eller ??????

Håber nogen kan hjælpe.

mvh,

Michael Grøn
Avatar billede egonspock Seniormester
09. juni 2004 - 17:22 #1
Måske kan dette svar fra http://www.macwindows.com/Win2003.html hjælpe dig:
"I have FINALLY figured out what the hell is going on.

There is an issue with XP, that requires all authentication  to be digitally sealed, or encrypted. Samba does not yet support this "feature" as it is an Active Directory thing.

So what you need to do is go into the Local Policy for XP  Pro, or the Domain Policy for Win 2003 Server (which is basically XP server), and change the policy named Microsoft  network client: Digitally sign communications (always) to disabled. There is also one for server, I would disable that as  well. You MUST reboot for the changes to take effect. Or you  can stop and start some services which isn't as reliable, to  me."

MacWindows er et godt sted til den slags problemer, i øvrigt.
Avatar billede coolmike Nybegynder
09. juni 2004 - 21:26 #2
Nææææ den havde jeg læst ind til flere steder og det var slet ikke mit problem. Jeg fik fint nok lov til at logge ind men mappen var bare låst ?
Nå men hvor om alting er så fik jeg pillet så meget at skidtet kom til at virke. Låsen forsvandt og jeg kunne gemme i mappen som jeg ville.
Avatar billede coolmike Nybegynder
09. juni 2004 - 21:26 #3
lukket