Avatar billede matz Nybegynder
08. juni 2004 - 16:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Salg af tøj online er der interesse for det

jeg står og skal til at starte en tøj hjemmeside som vil omhandle salg af mærkevare tøj som: Armani, Versace, Burberry, Calvin Klein, Gucci, D&G...Dette omhandler så bælter, bluser, t-shirt, bukser, slips, halstørklæde, undertøj mfl.

Jeg ville så høre om der interesse i blandt folk her på eksperten og andre folk på internettet i at købe tøjet? fordelen ved at handle på den kommende hjemmeside er at man kan spare 50% hele året på alle de nævnte tøjmærker i forhold til priserne i en almindelig butik.

F.eks Versace T-shirt normalpris: 699 kr.
Sælges for: 349 kr.

Ville der være interesse for dette ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. juni 2004 - 16:25 #1
Jeg tror der er stor interesse. Jeg har lige været igang med et projekt for en større virksomheder der sælger ca. 40% af deres tøj på nettet. Ser man på statistikker for denne og andre virksomheder, kan man se at salget er stigende. Og det ville nok ikke komme hvis det ikke var fordi der var en interesse for det hos danskerne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. juni 2004 - 16:27 #2
Ikke fra min side, der er så mange steder på nettet, man kan handle töj på i forvejen. Og dem der köber de märkevarer som du sälger er mange gange hjemmegående husmödre der ikke har andet at lave end at gå i töjbutikker og handle.
Min mening, men den er ikke altid i overensstemmelse med virkeligheden.
Avatar billede ricky Nybegynder
08. juni 2004 - 16:30 #3
Det lyder bestemt ikke uinteressant.

Har du brug for hjælp ?
Avatar billede nse Nybegynder
08. juni 2004 - 16:31 #4
Jeg handler på Haburi og Yoox.com, men jeg kan hurtig sige, at når du skriver Versace som eksempel, kan jeg med 100% sikkerhed fortælle dig at det er fake. Versace er meget specielle og påpasselige med at sælge restvarer, og tror næppe, at du vil kunne købe den ægte vare. Slet ikke når du ikke er etableret.
Avatar billede matz Nybegynder
08. juni 2004 - 16:35 #5
jakobclausen >> Det lyder jo godt, så er der jo håb forud.

ricky >> Det kan da godt være...Hvad er dit specielle ? og hvor kommer du fra i landet?

nse >> jeg kan sige dig at det er 100% ægte varer der vil blive solgt og der i blandt også Versace. Det er muligt at sælge Versace på lovlig vis fra det samme år i den pågældende periode.
Avatar billede nse Nybegynder
08. juni 2004 - 16:36 #6
Tag Rmprodukt.dk som eksempel. Jeg er sikker på, at alle deres mærkevarer som Gucci, Armani osv. er fake.
Hvis man tager et hurtig kig på Ebay, så er der også et hav af forhandlere som påstår, at det er ægte og sælger mærketøjet til latterlig lave priser. Det er ligesom at tage en tur på hvilken som helst markedsplads i Østen.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. juni 2004 - 16:37 #7
Jeg tvivler i MEGET høj grad på du af de dyre mærkevareproducenter får lov til at føre priser som er udenfor deres "anbefalede prislag", da det i en eller anden grad vil skade deres image.

Jo, det er samme princip som ethvert priskartel (hvem sagde B&O?) og i reglen ulovligt, men får du endelig et parti hjem, vil du blive droppet som forhandler i selvsamme øjeblik de får nys om priserne.

Der er interesse for det blandt forbrugerne, men jeg tvivler på de store brands vil være med på det - ærligt talt tror jeg mere på de hellere vil brænde et større tøjlager, de er brændt inde med, end de vil sælge det til dumpingpriser. Nåja, medmindre de er på grænsen til at gå nedenom og hjem, for så er alt tilladt og mærket mister sin prestige.

Men jo, ideen er god nok :o) Jeg vil da ønske dig held og lykke og vil med glæde dele en flaske champagne med dig, hvis det holder vand på længere sigt ;o)
Avatar billede nse Nybegynder
08. juni 2004 - 16:37 #8
Matz: Du kan påstå, hvad du vil, og jeg ved ikke, om du selv tror på, at det ægte varer elller nogen har bildt dig det ind, men det er det med 100% sikkerhed ikke..
Avatar billede nse Nybegynder
08. juni 2004 - 16:39 #9
Tag Haburi som eksempel. De har selv være ude i problemer med fake tøj og blevet anklaget for det.
Avatar billede ricky Nybegynder
08. juni 2004 - 16:41 #10
matz>> alt :)
har du en mailadr. ?
Avatar billede scandinavian Nybegynder
08. juni 2004 - 16:42 #11
Nse, Rmprodukts priser er ikke urealistiske.. Langt det meste af deres tøj, er fra en gang i 90èrne!!
Avatar billede scandinavian Nybegynder
08. juni 2004 - 16:44 #12
Avatar billede carpediem Nybegynder
09. juni 2004 - 08:52 #13
Umiddelbart, så tror jeg ikke det har stor nok interesse i markedet. Bare se hvordan Haburi.com har det. Er det 2 gange de er gået konkurs allerede. Det har måske også noget at gøre med, at de smider deres kunder væk ved ikke at være særlig serviceminded....
Om det er fake produkter eller ej, aner jeg ikke, men jeg kan da sige til alle tvivlerne, at tager man et smut til Paris, så er der mange af de store mærker der selv holder lagersalg. F.eks. Calvin Klein og Gucci
Avatar billede on Nybegynder
10. juni 2004 - 15:18 #14
Min mening:

Ville personligt ikke gå ind på nettet og købe noget tøj medmindre jeg har prøvet det i en butik først og set om det passer. For så er de procenter jo meget dejlige.

Ved ikke om eksperten.dk er det bedste sted at spørge om dette da jeg ikke helt tror at de er "fashion"-eksperter der hopper rundt herinde. No offense.

Men hvis jeg skal købe en par Bertoni/Versace bukser eller lign. så gør jeg det helst i en butik.

Men som sagt, min personlige mening.

Held og lykke med det.

mvh. on!
Avatar billede scandinavian Nybegynder
11. juni 2004 - 15:19 #15
On, det vil da komme 100% på hvor meget man spare i forhold til i en butik! Hvis man spare 50% vil jeg da overhoved ikke have noget i mod det..
Avatar billede xmas Nybegynder
14. juni 2004 - 23:22 #16
matz, laver du selv din hjemmeside/butik, og har du i såfald overvejet hvordan du vil markedsføre den ??

Har du hørt om DubLi ??
Meget advanceret shopping løsning for mindre end 400,- kr. pr. år, og så får du tilmed markedsført dine produkter i hele verden...
Læs mere på www.dubli.com eller kontakt mig for yderlig information på post@th-design.dk

MVH. Thomas Hansen
Forhandler ID 385
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
18. juni 2004 - 12:30 #17
ved godt spørgsmålet ikke omhandler dette, men hvis du ikke har nogen web-shop, så tjekt lige dette link http://www.easyflow.dk de sælgle web-shoppe med med dankort, bankoverfødsel osv og det fedeste cms system. for omkring 15.000 om året og ingen ekstra omkostninger.