Avatar billede supersigne Nybegynder
06. juni 2004 - 09:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

pdf og Photoshop

Når jeg åbner en pdf-fil i photoshop(6.0), kan jeg ikke arbejde i den, da den kun ligger i eet lag. Er det muligt at åbne den på anden vis, så eventuelle lag vises, og man dermed kan arbejde/ændre i pdf'en?
På forhånd tak :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. juni 2004 - 12:11 #1
nu har jeg godt nok 7.0 - så jeg ved ikke lige hvordan med 6.0.
Umildbart nej.
Men du kan gå i: File -> Import -> PDF image
og hente billederne ind hver for sig.
Og du kan åbne pdf'en op i Acrobat og kopiere teksten der fra.
Avatar billede spe Nybegynder
06. juni 2004 - 12:25 #2
Som udgangspunkt vil en pdf være et lag med mindre pdf-en er gemt som pdf 1.5 (den nyeste der er kompatibel med Acrobat 6.0) og der er valgt at den skal gemmes med flere lag.
Det er kun få programmer der kan eksportere en pdf med lag.
Hvis din pdf er en sådan med flere lag kan du arbejde med lagene i Acrobat 6.0 og Illustrator CS.
Du kan altså ikke få mere end et lag i Photoshop 6.

Du kan godt åbne pdf-en i Illustrator (version 9, 10 og CS) og redigere i tingene selvom din pdf ikke er gemt med lag. I Illustrator vil tekst stadig være tekst og de enkelt billeder vil være objekter du kan flytte rundt på, skalere o.s.v.