Avatar billede m-deleuran Nybegynder
06. juni 2004 - 00:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding under Nero instalation.

Hej IT nørder ;-)
Jeg har åbentbart købt en PC med et lille "giftigt æg" indeni.
Har lige købt NERO expess brændeprogram fra PRC DATA.
Når jeg forsøger instalering af det, så får jeg fejlmeddelelsen: "Der er allerede en version af NERO på computeren, fjern denne inden du instalerer den nye version."
Hvorefter Setup skal lukkes ned.

Jeg har forgæves søgt efter spor af NERO i REGEDIT.
Tidligere ejer kunne heller ikke hjælpe mig. Fortæller han har fjernet tidligere version manuelt udenom UNINSTALL.

SPØRGSMÅL: Hvor gemmer programmet NERO dette lille "Giftige Æg" ?? CLSID eller ???
Avatar billede norbert Nybegynder
06. juni 2004 - 00:36 #1
Har du prøvet at være inde på tilføj/fjern programmer og se, om der skulle være en installation af Nero?
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
06. juni 2004 - 00:40 #2
Jeps !
Der er ikke noget overhovedet.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. juni 2004 - 01:00 #3
Og der ligger ikke noget i C:\Programmer /progran files?
Prøv at lede efter Ahead (nero) i reg...
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
06. juni 2004 - 01:12 #4
Jeg har gjort det at jeg i REGEDIT har søgt på NERO, AHEAD, NERO BURN ROM.
INGEN RESULTAT!!
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
06. juni 2004 - 01:16 #5
Er desværre nødt til at sove lidt ;-)
Håber der er nogen natteravne der kan løse gåden !!
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. juni 2004 - 01:24 #6
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 09:30 #7
har du prøvet et rydde/slette temp..?
det lyder lidt for mærkeligt, hvis du ikke kan finde noget i regedit, husk at søge i hele reg.databasen, og tryk næste..?
Avatar billede bizty Nybegynder
06. juni 2004 - 12:01 #8
Jeg har engang haft samme problem...
Det hjalp ikke at slette alt i registreringsdatabasen, det hjalp heller ikke at omdøbe c:/programmer/Ahead/Nero men da jeg slettede hele Ahead mappen virkede det.
Avatar billede m-deleuran Nybegynder
06. juni 2004 - 23:06 #9
Mange tak til buddy45 !!

Det var et fint lille link du anbefalede.
Det fjernede det "Giftige æg", og min efterfølgende instalation var uden problemer.
TAK FOR DET !!! Du fortjener de 30 point.
MEN ...... det hjælper desværre ikke på min nysgerrighed !!!
Hvor gemmer programmet de data som ikke kan findes ????

Nogen gode råd, eller steder hvor man kan "Opgradere" sine evner ?

Michael Deleuran.
Ps:Hvis buddy45 spiller Paintball, så kan han jo lige sende mig en mail på michael@paintball-koege.dk.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. juni 2004 - 23:52 #10
Velbekomme!

Paintball - Nah, det er ikke lige mig.  :o]
Avatar billede norbert Nybegynder
17. juli 2004 - 16:52 #11
Skulle vi prøve at få lukket her :-)