Avatar billede anjensen1 Novice
05. juni 2004 - 09:57 Der er 11 kommentarer

tilføj til regler

i ref. til mit http://www.eksperten.dk/spm/506003
Jeg læste reglerne før jeg oprettede forespørgslen
Der er intet i reglerne omkring dette.
Såfremt man ikke ønsker at assistere på dette omr så burde det klart fremgå af reglerne for E
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2004 - 11:40 #2
Du kan se hvad eksperten holdning er til køb og salg i dette E-ny:
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=117
Avatar billede soreno Praktikant
05. juni 2004 - 11:56 #3
eagleeye:
Vil det så sige at man som ny bruger ud over reglerne skal kigge 147 "enyt" igennem for at kunne begå sig på eksperten ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2004 - 12:01 #4
Nej, man kan også lære ved at man får lukket et spørgsmål eller andre brugere gør opmærksom på det ikke er tilladt. Det er jo ikke sket nogen skade ved det.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2004 - 12:19 #5
Der er send en mail til coadmins samt admin mht. dette problem at nogle regler fremgår af e-nyt og ikke står direkte i reglerne, med ref. til dette spørgsmål.
Avatar billede anjensen1 Novice
05. juni 2004 - 15:38 #6
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=117 linker til idg forlaget side 'papkassen'
i klartekst: beslutnigen om at der ikke må laves 'annoncer' på E bunder i at idg ønsker at promere sin egen semi-kpmmercielle side 'papkassen'
Personligt bryder jeg mig ikke om det.
Yderligere er der lig nul chancer for at få kontakt til een der har et gammelt stykke hw liggende på en side som 'papkassen'
En kontakt til en bruger på E ville derimod næsten være 100 sikker.
Ok -så skal E måske ikke bruges til at SÆLGE fra, men jeg kan ikke se hvorfor det skal forhindres at E's brugere kan hjælpe hinanden med at finde gammelt hw / sw hvis der en bruger der mangler noget og derfor gerne vil KØBE
forspørgelser på KØB burde IKKE være forbudt
Jeg spørger på et gammelt grafikkort andre spørger på manualer etc
Hvorfor ikke?
-i øvrigt kan man rent semantisk stille spørgsmåltegn ved om det overovedet kan forbydes at oprette et spørsmål der ikke er i modstrid med de trykte regler
-Dét er da i modstrid med reglerne -er det ikke? :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2004 - 19:26 #7
Taget i betragtning at kategorien køb/salg er lukket - nej, det er ikke i modstrid med de trykte regler.
Avatar billede soreno Praktikant
06. juni 2004 - 09:53 #8
Men reglerne er jo ikke entydige.

Man kunne f.eks. argumentere for at de brugere der ikke lukker deres spørgsmål når de har fået et korrekt svar vil "misbruge Eksperten.dk's pointsystem" (§2.1.9)

Det bør vel få konsekvenser ?

Men håndhæver man §2.1.9, vil mange brugere få problemer med:
"Opleves overtrædelse af Eksperten.dk's regler, er brugere forpligtet til at oplyse dette via www.exp.dk/anmeld.phtml" (§2.4)

Så får admins hjælpere i hvertfald travlt, da der vil ske en eksplosion i antallet af anmeldelser. Men hvad så med de brugere der ikke anmelder overtrædelser af §2.1.9, det skal vel få konsekvenser for dem at de ikke har fulgt reglerne ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2004 - 14:05 #9
SORENO> folk er bange for karma - derfor anmelder de ikke brud på reglerne.
Avatar billede soreno Praktikant
06. juni 2004 - 14:23 #10
Problemet er vel at der ikke eksisterer regler for karma.
Karma er ihvertfald ikke nævnt i http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Måske en officiel vejledning i brug af karma (f.eks. hvad er formålet) var en god ting ?
Men måske utopi at tro vil ske..

Og så en paragraf så coadmins har mulighed for at håndhæve brud på regler ang. karma.
(udgangspunktet må være at begrænsninger nævnes i regler - alt andet er tilladt.)
Avatar billede arlet Juniormester
06. juni 2004 - 14:30 #11
Der er lidt om karma her: http://expfaq.1go.dk/?id=78#karma